English

مسئول صندوق ذخیره فرهنگیان مازندران:

۱۰۰ درصد فرهنگیان عباس‌آباد، بلده و کجور عضو صندوق ذخیره فرهنگیان هستند

مسئول صندوق ذخیره فرهنگیان استان مازندران در نشست با معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش مازندران گفت: 100 درصد فرهنگیان عباس‌آباد، بلده و کجور عضو صندوق ذخیره فرهنگیان هستند.

100 درصد فرهنگیان عباس‌آباد، بلده و کجور عضو صندوق ذخیره فرهنگیان هستند

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، محمدرضا توکلی در نشست با معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع و مسئولان معاونت پشتیبانی آموزش و پرورش مازندران، اظهار داشت: خوشبختانه ضریب نفوذ استان مازندران نسبت به سال‌های گذشته رشد قابل ملاحظه‌ای داشته و به بیش از 90 درصد رسیده است که در شهرستان عباس‌آباد و همچنین مناطق بلده و کجور 100 درصد فرهنگیان عضو صندوق ذخیره هستند.

وی با اشاره به آمار سهم الشرکه فرهنگیان مازندرانی، ادامه داد: در این زمینه نیز رشد بسیار چشمگیری داشتیم که ما را به رتبه نخست کشور رسانده است و سهم‌الشرکه فرهنگیان مازندرانی در سال 97 به این گونه بوده که تنها 4 درصد فرهنگیان استان دارای سهم‌الشرکه بیش از یک درصد بودند اما این میزان یعنی سهم الشرکه بیش از یک درصدی در سال 1400 به 96 درصد رسیده که استان مازندران را در این بخش به رتبه نخست کشور رسانده است.

مسئول صندوق ذخیره فرهنگیان استان مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به پرداخت سپرده بازنشستگان فرهنگی استان مازندران اشاره کرد و گفت: سپرده صندوق ذخیره فرهنگیان استان مازندران برای بازنشستگان مهر ماه 1400 تا سقف 65 میلیون تومان پرداخت شده و انشاءالله تا رسیدن به عدد 100 میلیون تومان، در آینده نزدیک مابقی این مبلغ پرداخت خواهد شد و این رقم چیزی در حدود 10 برابر آورده فرهنگیان محترم در صندوق ذخیره است که به آنان پرداخت می‌شود.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش مازندران نیز در این نشست با تأکید بر ضرورت گسترش خدمات صندوق ذخیره به فرهنگیان، تصریح کرد: توقعات فرهنگیان از صندوق ذخیره به حق است اما تلاطمات اقتصادی چند سال اخیر بر روی صندوق ذخیره تأثیراتی گذاشته و به‌ ویژه در زمینه لیزینگ خودرو انتظارات فرهنگیان عزیز تا حدودی برآورده نشده که لازم است با همفکری و رایزنی تصمیمات بهتری در این مورد اخذ شود.

علی سهرابی با اشاره به واریز سود سپرده صندوق ذخیره فرهنگیان به حساب بازنشستگان مهرماه 1400، خاطرنشان ساخت: میانگین واریزی برای این دسته از بازنشستگان در استان مازندران مبلغ 26 میلیون تومان بوده است و مبلغ پرداختی شامل واریزی عضو، واریزی دولت و سود ناشی از فعالیت‌های اقتصادی صندوق ذخیره فرهنگیان است که به حساب 43 هزار و 468 نفر از فرهنگیان کشور واریز شد.

به گزارش موج مازندران، سه شهرستان عباس‌آباد، نوشهر و گلوگاه آن دسته از شهرستان‌های استان هستند که دارای سهم‌الشرکه یک درصدی نبوده و تمام فرهنگیان این سه شهرستان در فهرست سهم‌الشرکه 3 تا 5 درصدی قرار دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه