English

رئیس سازمان انرژی اتمی مطرح کرد:

کاربردهای وسیع فناوری هسته‌ای در رفع نیازهای مردم/ استفاده از فناوری پرتوی برای افزایش بهره‌وری در صنعت و کشاورزی

رئیس سازمان انرژی اتمی با تأکید بر اینکه فناوری هسته‌ای را بیش از پیش در خدمت اقتصاد جامعه به کار خواهیم بست، گفت: صنعت هسته‌ای، حوزه بسیار وسیعی است که می‌تواند نیازهای مردم را رفع کند و تاکنون از کاربردهای مفید و گسترده این صنعت غفلت شده است.

کاربردهای وسیع فناوری هسته‌ای در رفع نیازهای مردم/ استفاده از فناوری پرتوی برای افزایش بهره‌وری در صنعت و کشاورزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی عصر امروز سه‌شنبه در سفر به استان آذربایجان شرقی، به همراه استاندار آذربایجان شرقی از مجتمع پرتوفرآیند شمال‌غرب کشور در شهرستان بناب بازدید کرد.

محمد اسلامی در این بازدید با تأکید بر اینکه فناوری هسته‌ای را بیش از پیش در خدمت اقتصاد جامعه به کار خواهیم بست، افزود: صنعت هسته‌ای، حوزه بسیار وسیعی است که می‌تواند نیازهای مردم را رفع کند و تاکنون از کاربردهای مفید و گسترده این صنعت غفلت شده است.

وی اظهار داشت: اطمینان‌بخشی بر کیفیت و دوام و قوام محصولات تولیدی یکی از اهداف فناوری پرتوی است و می‌توانستیم قوی‌تر از مقیاس موجود در کاربرد این فناوری عمل کنیم.

اسلامی با تأکید بر اهتمام ویژه و تلاش گسترده سازمان انرژی اتمی و حرکت بر اساس یک برنامه مدون در حوزه فناوری‌های هسته‌ای و پرتوی، گفت: مطالعات جامعی برگرفته از اسناد انجام شده و اطلس پرتودهی را تهیه کرده و ابلاغ کرده‌ایم.

رئیس سازمان انرژی اتمی همچنین از استاندار آذربایجان شرقی خواست تا موانع ارضی و اداری شهرک پرتودهی را مرتفع کرده و معماری نوینی برای این شهرک طراحی شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه