English

سعید شهند:

منطقه حفاظت شده آق‌داغ خلخال به پارک ملی تبدیل می‌شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: منطقه حفاظت شده آق‌داغ خلخال در جنوب استان اردبیل به پارک ملی تبدیل می‌شود.

منطقه حفاظت شده آق‌داغ خلخال به پارک ملی تبدیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، سعید شهند ، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل امروز در نشست با سرپرست فرمانداری خلخال گفت: اقدامات و کارهای اداری مربوط به تبدیل بخشی از منطقه بسیار امن حفاظت شده آق‌داغ خلخال به عنوان پارک ملی آق‌سو از طریق اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل انجام شده است.

وی گفت: به محض دریافت مجوز لازم از شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور مراسم معرفی رسمی پارک ملی آق‌سو در منطقه حفاظت شده آق‌داغ خلخال برگزار خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل ارتقای رده حفاظتی منطقه حفاظت شده آق‌داغ به بالاترین رده حفاظتی مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان ، بهره‌مندی از ردیف اعتباری مستقل از استان ، داشتن یگان حفاظتی ویژه و مستقل پارک ، افزایش نیروی انسانی و بهره‌مندی از چارت سازمانی خاص ، انتخاب مسئول پارک ، اختصاص تجهیزات لجستیکی و راه‌اندازی پاسگاه حفاظتی ویژه در این منطقه را از جمله مزایای راه اندازی پارک ملی در خلخال ذکر کرد.

شهند گفت: با معرفی نخستین پارک ملی استان اردبیل در خلخال این پارک به عنوان موزه طبیعی حیات وحش و داشته‌های خدادادی در معرض دید گردشگران و بازدیدکنندگان از پارک قرار خواهد گرفت.

او گفت: پارک ملی آق‌سو همانند پارک‌های ملی مشهور کشور همچون پارک ملی گلستان مدیریت خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: مناسب بودن زیستگاه آق‌داغ و تعدد جانوران وحشی نادر همچون پلنگ و سیاه گوش حاکی از تکمیل هرم غذایی حیات وحش در این منطقه بسیار بکر و نمونه حیات وحش استان اردبیل است.

شهند همچنین گفت: اجرای طرح رهاسازی و پرورش مرال در منطقه جنگلی فندقلوی نمین موفق بوده و تعداد مرال‌های نگهداری شده در این محل به ۴۰ راس افزایش یافته است و در حال مطالعه به افزایش این سطح به هزار هکتار در آینده هستیم.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه