English

دفتر نمایندگی جدید اتاق بازرگانی اصفهان در شهرستان‌های نجف آباد و تیران و کرون افتتاح شد

دفتر نمایندگی اتاق بازرگانی اصفهان در شهرستان‌های نجف آباد و تیران و کرون با حضور رئیس و جمعی از اعضای هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان و فعالان اقتصادی نجف آباد و تیران و کرون افتتاح شد.

دفتر نمایندگی جدید اتاق بازرگانی اصفهان در شهرستان‌های نجف آباد و تیران و کرون افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان در این مراسم گفت: برای غلبه بر مشکلات اقتصادی، تعامل و هم افزایی بخش خصوصی با دولت، قوه قضائیه، مجلس شورای اسلامی و دستگاه‌های حاکمیتی گره گشاست .

مسعود گلشیرازی با اشاره به برگزاری یکصد و هشتمین جلسه شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی اصفهان و بررسی مشکلات ناشی از افزایش تعرفه گاز واحدهای صنعتی، از مصوبات مطلوب این جلسه در حوزه گاز مبنی بر تفکیک واحدهای ریخته گری از فولادی خبر داد و لازمه یک تصمیم سازی درست را تبیین دقیق‌ موضوعات و موانع تولید از سوی بخش خصوصی عنوان کرد.

وی در ادامه بر نقش کلیدی و موثر تشکل‌ها، انجمن‌ها و نهادهای مشورتی دستگاه‌های حاکمیتی در کمک به رفع مشکلات فعالان اقتصادی تاکید کرد و برخورداری ازجایگاه بین‌المللی را تفاوت بنیادی اتاق بازرگانی با تشکل‌ها و انجمن‌های ذیل آن عنوان نمود.

 دبیر شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی اصفهان بهره‌مندی از خدمات تخصصی ارایه شده در پارلمان بخش خصوصی اصفهان را ضامن کاهش مشکلات احتمالی فعالان اقتصادی دانست و تصریح کرد: اتاق بازرگانی اصفهان برنامه ایجاد دفاتر منطقه‌ای را به منظور تمرکززدایی، در دوره نهم فعالیت خود در دستور کار قرار داد . اتاق اصفهان در دوسال اول فعالیت خود، به بازسازی ساز و کارهای درونی و ایجاد ساختار و سازمان متناسب جهت تحقق اتاق نسل سه پرداخت که راه اندازی صندوق قرض الحسنه فعالان اقتصادی عضو اتاق بازرگانی، راه اندازی شتاب دهنده‌های صادراتی، تجارت الکترونیک و فروش و بازاریابی، راه اندازی سرای رشد و نوآوری، ایجاد کانون مشاوران و میزهای تخصصی و... ازمصادیق آن است.

مسعود گلشیرازی بر اثربخشی و بلوغ هریک از این خدمات در طول زمان تاکید کرد و افزود: در کنار این امور از پتانسیل نهادهای حمایتی پیش بینی شده از سوی قانونگذار مانند ستاد تسهیل، شورای گفت‌و گوی دولت و بخش خصوصی، ستاد پیگیری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و... در راستای بهبود شاخص‌های محیط کسب و کاراستفاده شد.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به ارتقاء چشمگیر شاخص محیط کسب و کار استان از فروردین 98 تاکنون و کسب رتبه اول کشوری شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان طی سه دوره و انتخاب  پارلمان بخش خصوصی اصفهان به عنوان پاسخگوترین دستگاه در بین دستگاه‌های اجرایی استان در دوسال گذشته و کسب رتبه طلایی در شاخص ساختار و شفافیت  بر اساس ارزیابی اتاق ایران و مشارکت در پروژه‌های زیربنایی استان گفت: این موارد تنها گوشه ای از دستاوردهای پارلمان بخش خصوصی اصفهان در دوره نهم است.

 گلشیرازی تصریح کرد: در دوساله دوم نیز راه اندازی دفاتر منطقه ای با هدف تمرکز زدایی در دستور کار اتاق قرار گرفت و ایجاد این دفاتر شور و نشاطی را بین فعالان اقتصادی این مناطق به وجود آورده است.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان حجم مبادلات ارزی اعضاء فعال در منطقه نجف آباد و حجم صادرات و واردات آنها را ماهیانه در حدود 80 میلیون دلار ذکر کرد و افزود: این در حالی است که حجم صادرات این منطقه تقریبا دو ونیم برابر حجم واردات آن است وبه همین دلیل اتاق بازرگانی اصفهان برای تسهیل امور مربوط به فعالان اقتصادی این منطقه، تمامی توان خود را به کار خواهد گرفت.

گلشیرازی اتاق بازرگانی را محفل افراد عاشق خدمت به مردم دانست و ابرازامیدواری کرد هیئت اجرایی دفتر نجف آباد و تیران و کرون با ایجاد همدلی بیشتر میان فعالان اقتصادی، اقتصاد بالنده ای را در این منطقه رقم زنند.

اعلام آمادگی فرماندار نجف آباد برای رفع موانع تولید شهرستان

موسی مباشری، فرماندار شهرستان نجف آباد نیز از اعلام آمادگی مجموعه فرمانداری نجف آباد در حمایت از فعالان اقتصادی این شهرستان خبر داد و ابراز امیدواری کرد با تعامل و همکاری فعالان بخش خصوصی و مسئولین استان اصفهان و شهرستان بتوان بخشی از دغدغه فعالان اقتصادی را مرتفع کرد. وی با اشاره به نقش اتاق بازرگانی در رشد اقتصادی و اشتغالزایی منطقه گفت: از پتانسیل‌های مسئولین استانی  وشهرستان برای تقویت این خدمات می توان استفاده کرد.

اتاق بازرگانی اصفهان

دوره‌های تخصصی آموزشی در نجف آباد برگزار شود

همچنین امین شرفی، رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت نجف آباد با بیان اینکه 30 درصد صنایع استان اصفهان در منطقه نجف آباد و تیران و کرون واقع شده است، افزود: این در حالی است که این میزان از کل صنایع موجود در برخی استان‌ها نیز بیشتر است.

وی با تاکید بر اینکه تمامی این صنایع توسط بخش خصوصی ایجاد شده است، تصریح کرد: این صنایع برای حدود 50هزار نفر اشتغالزایی کرده اند.

وی گفت: متاسفانه واحدهای صنعتی کوچک مانند واحدهای بزرگ قادر به استخدام نیروهای متخصص برای مشاغل مختلف ستادی خود نیستند در این شرایط اتاق بازرگانی و خانه صنعت می‌توانند نقش ویژه ای در این زمینه ایفا کنند و با برگزاری دوره‌های آموزشی متعدد و ارایه خدمات مشاوره ای تخصصی به فعالان اقتصادی و پرسنل آنها به توانمندسازی آنها بپردازند.

 شرفی ضمن ابراز خرسندی از افتتاح دفتر جدید نمایندگی پارلمان بخش خصوصی اصفهان در نجف آباد بر ضرورت برگزاری این دوره های آموزشی و خدمات مشاوره ای در این دفتر تاکید کرد.

ساختارهای حقوقی پارلمان بخش خصوصی اصفهان توسعه می یابد

بهنام ابراهیمی، دبیرکل اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این مراسم هدف از ایجاد دفاتر نمایندگی پارلمان بخش خصوصی اصفهان در مناطق مختلف را تحقق رسالت پارلمان بخش خصوصی اصفهان به عنوان اتاق نسل سوم بیان و تصریح کرد: راحتی و سهولت دسترسی اعضا به خدمات اتاق بازرگانی، ارائه خدمات تخصصی بر اساس نیاز هر منطقه و رفع مشکلات کسب و کار بر مبنای قانون بهبود مستمر محیط کسب و کاراز دیگر اهداف این دفاتر است.

وی از ایجاد ساز و کار توسعه ساختارهای حقوقی پارلمان بخش خصوصی اصفهان با احداث مجتمع‌های ویژه رسیدگی به دعاوی اقتصادی به منظور جلوگیری ازاطاله زمان دادرسی و بهتر شنیده شدن دفاعیات فعالان اقتصادی توسط اتاق بازرگانی اصفهان خبرداد و افزود: اتاق بازرگانی اصفهان در تمامی بخش‌های مرتبط با  فعالیت اقتصادی، به تعریف خدمت پرداخته است که  تشکیل میز تخصصی حقوقی به منظور همراهی اتاق بازرگانی با فعالان اقتصادی، مراکز داوری، مراکز ADR، شعب حل اختلاف تخصصی بانکی و اقتصادی و... از مصادیق آن هستند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه