English

حسین سلیمی خبر داد؛

بومی سازی ۱۰۰ درصدی قطعات بوستر پمپ فیدواتر پمپ در نیروگاه بندرعباس

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان از بومی سازی 100 درصدی قطعات بوستر پمپ فیدواتر پمپ در راستای ساخت داخل قطعات نیروگاهی با صرفه جویی ارزی خبر داد.

بومی سازی  ۱۰۰ درصدی قطعات بوستر پمپ فیدواتر پمپ در نیروگاه بندرعباس

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، حسین سلیمی مدیرعامل نیروگاه بندرعباس اظهار داشت: یکی از افتخارات نیروگاه در سال های اخیر، خودکفایی در زمینه ساخت قطعات نیروگاهی است و این مهم در سایه حمایت از تولید داخلی در نیروگاه بندرعباس محقق شده است.
سلیمی گفت: عمده قطعاتی که در بوستر پمپ فیدواتر پمپ در نیروگاه بندرعباس ساخته شد، عبارتند از کیسینگ، شافت، ایمپلر، اسلیو و .... است.
وی در ادامه بیان داشت: این پمپ با دبی 550 تن بر ساعت، آب دی اریتور را به فیدواترپمپ که پمپ اصلی سیکل نیروگاه بخار است، انتقال می دهد که هرگونه کاهش راندمان سبب بروز کاویتاسیون در فیدواترپمپ می شود که هزینه تعمیرات سنگینی بدنبال دارد.
وی در پایان عنوان کرد: با وجود تحریم های ناجوانمردانه از سوی شرکت سازنده خارجی و کمبود قطعات مورد نیاز، نیروگاه بندرعباس به همت متخصصان داخلی و شرکت های دانش بنیان داخلی، عزم خود را جزم کرد تا با استفاده از دانش فن، اقدامات خود جهت نیل به خودکفایی در خصوص بومی سازی را آغاز و در سال 1400 ساخت کامل آن به بهترین شکل مطلوب به پایان رسید و تاکنون این مهم با تلاش جهادگونه متخصصان شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان حاصل شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه