English

سرپرست دانشگاه یزد در بازدید از دانشکده هنر و معماری تأکید کرد:

ایجاد دانشگاه هنر در شهر میراث جهانی یزد یک ضرورت اساسی است

سرپرست دانشگاه یزد روز پنجشنبه نهم دی‌ماه امسال از بخش‌ها و ساختمان‌های مختلف دانشکده هنر و معماری این دانشگاه واقع در بافت تاریخی شهر یزد دیدن کرد.

ایجاد دانشگاه هنر در شهر میراث جهانی یزد یک ضرورت اساسی است

به گزارش خبرگزاری موج یزد، عباس کلانتری خلیل آباد سرپرست دانشگاه یزد در این بازدید که با همراهی رییس دانشکده هنر و معماری یزد و رییس دفتر ریاست و مدیر طرح‌های عمرانی این دانشگاه انجام شد، با قدردانی از اقدامات انجام گرفته برای توسعه و اعتلای این مجموعه، به ویژه خدمات ارزشمند و ماندگار نیکوکاران یزدی، خاطرنشان کرد: با وجود کارهای بسیار عظیم و دلسوزانه‌ای که تا به حال برای احیا و توسعه بافت تاریخی انجام شده، متأسفانه برخی از ساختمان‌های ارزشمند در این مجموعه در معرض آسیب‌های جدی قرار گرفته است.

سرپرست دانشگاه یزد در بازدید از خانه اهدایی مهندس اکبر شفیع‌پور، از آن به عنوان گنجینه‌ای از میراث ملموس و ناملموس تاریخ سرزمین ایران و شهر یزد یاد کرد و افزود: این ساختمان از منظر فرهنگی دارای اهمیّت فراوانی است زیرا با حافظه تاریخی و هویّت اجتماعی ساکنان یزد پیوند خورده است. دکتر کلانتری خلیل‌آباد با ابراز تأسف عمیق از عدم تأمین بودجه برای مرمت و احیای این ساختمان، طی تماسی با مسئولان ارشد استان خواستار توجه جدّی به این میراث فرهنگی ارزشمند شد.

دکتر کلانتری خلیل آباد در ادامه این بازدید، از طرح توسعه دانشکده هنر و معماری دانشگاه یزد نیز بازدید و خاطرنشان کرد: ایجاد دانشگاه هنر برای شهر میراث جهانی یزد یک ضرورت اساسی است و این دانشکده قابلیت آن را دارد تا با تأسیس رشته‌های جدید نظیر فرش، صنایع دستی، عکاسی، انیمیشن و مرمت آثار تاریخی به دانشگاه تبدیل شود. وی با اشاره به اینکه از این پس، توسعه و احیای فضاهای کالبدی دانشکده هنر و معماری در اولویت طرح‌های عمرانی دانشگاه قرار خواهد گرفت، ابراز امیدواری کرد با مساعدت مسئولان ذی‌ربط در استان، بتوان با خرید و اهدای برخی از ساختمان‌های موجود در مجاورت این دانشکده، گام مهم و موثری را در مسیر توسعه آن و تقویت پیوند با جامعه برداشت.

شایان ذکر است: دانشکده هنر و معماری دانشگاه یزد فعالیت خود را از سال 1368 به عنوان اولین دانشکده معماری خارج از تهران در خانه رسولیان واقع در بافت تاریخی یزد آغاز کرده است که با گذشت زمان، تدریجاً به تعداد خانه‌های قدیمی این مجموعه افزوده شد. هم اکنون تعداد 16 پلاک ثبتی و 23 حیاط از مجموع خانه‌های مرتبط به یکدیگر در دو محله تاریخی سهل ‌ابن علی و گلچینان به دانشکده هنر و معماری دانشگاه یزد تعلق دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه