English

همایش مبلغان اوقاف با عنوان «بصیرت فاطمی» در قم برگزار شد

همایش مبلغان اعزامی اوقاف در ایام فاطمیه با عنوان بصیرت فاطمی در قم برگزار شد.

همایش مبلغان اوقاف با عنوان «بصیرت فاطمی» در قم برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج قم، در این همایش که بعد از ظهر امروز در سالن همایش‌های مجتمع فرهنگی امامزاده سید علی(ع) برگزار شد، مدیران و معاونان اوقاف قم و جمعی از سرگروه‌های تبلیغی و مبلغان اعزامی از قم حضور داشتند.

در ابتدای همایش، حجت‌الاسلام والمسلمین شرفخانی در سخنانی اظهار کرد: باید دید آیا هر انفاقی وقف است که باید گفت نه اینطور نیست زیرا تفاوت ماهوی در این بین وجود دارد، تفاوت این است که وقف به معنای حسب مال و اموال است یعنی عین مال حفظ می‌شود و از عواید آن یا از مزایای آن در راستای نیت واقف مصرف خواهد شد.

وی افزود: وقف فاطمی یکی از مهمترین موضوعاتی است که در جامعه امروز باید به آن توجه شود زیرا تعداد موقوفاتی که با این نیت وجود دارند به میزان کافی نیست بنابراین سوق دادن واقفان به سوی وقف‌هایی با نیت اقامه عزای فاطمی و انجام امور خیر به نام حضرت صدیقه طاهره(س)، باید توسط مبلغان جدی گرفته شود.

در ادامه آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین و عضو مجلس خبرگان رهبری به عنوان سخنران ویژه همایش سخنرانی کرد.

وی با اشاره به اقدامات سازمان اوقاف و امور خیریه در حوزه تبلیغ با محوریت بقاع متبرکه خاطرنشان کرد: لازم است آسیب‌های امر تبلیغ را به درستی ارزیابی کنیم و در کنار نیازشناسی و آسیب‌شناسی روز جامعه، محتوای تبلیغی مناسب را برای این ایام آماده کنیم.

وی افزود: یکی از چهره‌هایی که در سلسله جریان عظیم اسلام و بعد از نبی مکرم اسلام(ص) به تبیین دقیق مسائل دینی پرداختند، حضرت فاطمه زهرا(س) بودند و در کنار و بعد از ایشان امامان معصوم(ع) این وظیفه را بر عهده گرفتند و در طول قرون و اعصار بعدی، علما و مراجع تقلید، این جریان عظیم را ادامه دادند و همین مسئله است که موجب شده است دشمنان عقده و کینه زیادی نسبت به روحانیت داشته باشند.

گفتنی است امسال هزار نفر از مبلغان روحانی از استان قم در قالب سوگواره یاس نبوی به مدت یک هفته به مناطق مختلف کشور اعزام می‌شوند و در کنار 1400 نفر از مبلغان بومی و مستقر در بقاع متبرکه، به تبلیغ و ترویج سنت حسنه وقف، وقف فاطمی و دیگر موضوعات مرتبط می‌پردازند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه