English

محمد پذیرا:

اعمال قانون برای مالکان ۳۳ هزار دستگاه خودرو دودزا و فاقد معاینه فنی در مشهد

رییس اداره محیط زیست سلامت و ایمنی شهرداری مشهد بیان کرد: همه خودروهایی که گروههای گشت اداره محیط زیست سلامت و ایمنی شهرداری مشهد آنها را آلوده‌کننده هوا تشخیص دهد، بلافاصله برای رفع نقص به تعمیرگاه اعزام می‌شوند.

اعمال قانون برای مالکان ۳۳ هزار دستگاه خودرو دودزا و فاقد معاینه فنی در مشهد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد پذیرا رییس اداره محیط زیست سلامت و ایمنی شهرداری مشهد در خبری اعلام کرد: مالکان ۳۳ هزار دستگاه خودرو دودزا و فاقد معاینه فنی از ابتدای امسال در سطح این کلانشهر اعمال قانون شده‌اند.

پذیرا در ادامه این خبر اضافه کرد: خودروهای بنزین‌سوز هم‌اینک تولیدکننده عمده آلاینده‌های هوا در محیط زیست شهری بوده و بیشترین تاثیر را بر آلودگی هوای کلانشهر مشهد دارند.

رییس اداره محیط زیست سلامت و ایمنی شهرداری مشهد همچنین تاکید کرد: گروههای گشت اداره محیط زیست سلامت و ایمنی شهرداری مشهد با توجه به همین واقعیت، برای برخورد با خودروهای آلاینده هوا و جلوگیری از رفت و آمد چنین خودروهایی در خیابانهای این کلانشهر فعال هستند.

وی در ادامه با اشاره به معاینات فنی خودروها در سال جاری افزود: هزار و ۷۵۶ دستگاه خودرو از ابتدای سال توسط گروههای گشتی برای بررسی گواهی معاینه فنی مورد بررسی قرار گرفتند که ۶۲.۸۷ درصد از آنها فاقد معاینه فنی بوده‌اند.

رییس اداره محیط زیست سلامت و ایمنی شهرداری مشهد تصریح کرد: همچنین حدود ۳۴ درصد از خودروهایی که بررسی گروههای گشت اداره محیط زیست سلامت و ایمنی شهرداری مشهد آنها را فاقد معاینه فنی تشخیص دادند، خودروهای دودزای در حال حرکت در محیط شهری بوده‌اند.

وی با اشاره به آلودگی محیط زیست توسط این خودروها اظهار کرد: خودروهای دودزا تا هشت برابر خودروهای دارای استاندارد و تجهیزات پالایش دود خروجی از اگزوز، در محیط شهری آلودگی هوا ایجاد می‌کنند.

رییس اداره محیط زیست سلامت و ایمنی شهرداری مشهد متذکر شد: همه خودروهایی که گروههای گشت اداره محیط زیست سلامت و ایمنی شهرداری مشهد آنها را آلوده‌کننده هوا تشخیص دهد، بلافاصله برای رفع نقص به تعمیرگاه اعزام می‌شوند.

پذیرا در خاتمه خاطرنشان کرد و گفت: بر اساس قانون همه خودروها بدون هیچ استثنایی باید بطور مرتب مود معاینه قرار گرفته و برای حرکت در محیط شهر گواهی معاینه فنی داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه