English

یاداشت:

نمایندگان در برابر تمام ملت مسئولند

بر اساس اصل ۸۴ قانون اساسی هر نماینده در برابر تمام ملت مسئول است و حق دارد در همه مسائل داخلی و خارجی کشور اظهارنظر نماید.

نمایندگان در برابر تمام ملت مسئولند

مریم نظری-خبرگزاری موج ایلام، هرازچندگاهی شاهد نطق‌های آتشین  سارا فلاحی نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی هستیم که واکنش‌های بسیاری را در فضای مجازی، رسانه‌ها و... به دنبال دارد.

در تازه‌ترین نطق‌های فلاحی شاهد گلایه و انتقاد وی از وضعیت موجود و لزوم تلاش برای رفع مشکلات اقتصادی مردم هستیم و در این نطق نماینده‌ مردم ایلام، ریاست جمهوری را دلسوزانه برای رسیدن به موفقیت نصیحت کرده و توفیق رییس‌جمهور را امنیت و آرامش مردم عنوان کرده و راهکار این مهم را عوض کردن تیم اقتصادی و تجدیدنظر در آن می‌داند.

فلاحی در بخش دیگری از سخنانش می‌گوید برخی از وزرا هم‌مسلک رییس‌جمهور و انقلابی نبوده و همین امر سبب شده در ماه‌های گذشته شاهد انتصاب‌های نسبی و سببی بدون توجه به تخصص و لیاقت افراد باشیم که این امر در افزایش مشکلات مردم بی‌تاثیر نبوده‌ است.

هرچند نطق‌های فلاحی در خارج از استان طرف‌داران و موافقان بسیاری دارد و با یک نگاه ساده به وضعیت کنونی زندگی مردم، مشکلات اقتصادی، تورم و همچنین وعده‌های عملی نشده مسئولان می‌توان به صحت صحبت‌های این نماینده پی‌برد، اما متأسفانه برخی از منتقدان هم‌استانی وظیفه نمایندگان را پیگیری مطالبات و مشکلات استانی خود می‌دانند درحالی‌که بر اساس اصل ۸۴ قانون اساسی هر نماینده در برابر تمام ملت مسئول است و حق دارد در همه مسائل داخلی و خارجی کشور اظهارنظر نماید و فلاحی نیز در این نطق به بیان اصلی‌ترین دغدغه‌ها و مشکلات جامعه می‌پردازد که قطعا بیان این حقیقت‌ها به مذاق برخی از دولتی‌ها و دست‌نشاندگان آن‌ها خوش نمی‌آید به طوریکه در تلاش برای تخریب این نماینده برآمده‌اند.

با توجه به این‌که در سال‌های اخیر مجلس با کاهش اعتماد عمومی مواجه شده و تقلیل مشارکت در انتخابات خود گواهی بر این مدعاست، ضروری است با حمایت از مطالبه‌گری نمایندگان اعتماد عمومی ازدست‌رفته را به مجلس بازگردانیم.

بی‌شک آنچه امروز لازمه کشور است برنامه‌ریزی عملیاتی برای حل مشکلات است و باید به‌جای محکم کردن گره مشکلات مردم سعی در حل مشکلات داشته‌باشیم و با اظهارنظرهای غیرکارشناسانه و سنگ‌اندازی‌های بی‌مورد مانع از تحقق این مهم نشویم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه