English

اسقف اعظم ارامنه اصفهان و جنوب ایران :

میلاد حضرت مسیح (ع) عید همه ادیان است

اسقف اعظم ارامنه اصفهان و جنوب ایران اظهار داشت: برخی فکر می کنند میلاد حضرت مسیح (ع) عید مسیحیان است اما این عید همه ماست و همه در کنار هم جشن می گیریم.

میلاد حضرت مسیح (ع) عید همه ادیان است

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، سیپان کاشچیان در دیدار با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان خطاب به مدیران شهری اصفهان اظهار کرد: حضور شما در آستانه سال نو میلادی باعث مباهات ماست. ما به عنوان برادران یکدیگر دور هم جمع شده ایم و شهروند یک خانواده بزرگ هستیم.

وی با اشاره به روشن شدن چراغ سال نو میلادی در محله جلفای اصفهان با حضور شهردار و اعضای شورای شهر گفت: این روشنایی نمادی از روشنایی اذهان و افکار ماست، اگر افراد دیگری سعی می کنند در ذهن های ما شکی باقی بگذارند اما وقتی روشنایی از سوی برادران شما انجام می شود، باعث قوت قلب می شود.

اسقف اعظم ارامنه اصفهان و جنوب ایران با بیان اینکه این دیدار نخستین دیدار رسمی مقامات شهر اصفهان با شورای خلیفه گری ارامنه است، گفت: امیدواریم این دیدار و روشنایی این درخت، نمادی از همکاری و همراهی ما در مسیر پیش رو باشد.

وی با ابراز خرسندی از حضور همشهریان اصفهانی در کلیسای وانک در روزهای اخیر اظهار کرد: این عزیزان نه تنها همسایگان ما بلکه خواهران و برادران ما به شمار می روند. برخی فکر می کنند میلاد حضرت مسیح (ع) عید مسیحیان است اما این عید همه ماست و همه در کنار هم جشن می گیریم.

ناراحتی و غم ایران، غم مسیحیان است

کاشچیان تصریح کرد: ما هم در تمام شادی های همسایگان خود سهیم هستیم چراکه یک خانواده واقعی در شادی ها و غم ها در کنار یکدیگرند.

وی بیان کرد: ناراحتی و غم در کشور ایران، ناراحتی و غم ماست و از موفقیت های کشور خوشنود و خوشحال می شویم.

اسقف اعظم ارامنه اصفهان و جنوب ایران با بیان اینکه در سفرهایی که به زادگاه خود در لبنان داشته ام آنقدر از ایران و اصفهان تعریف کرده ام که بسیاری از آنها مشتاق بازدید از این شهر شده اند، اظهار کرد: من از همه مردم در کشورهای مختلف جهان می خواهم به ایران بیایند و از نزدیک با این کشور آشنا شوند چراکه تصویری که از ایران در رسانه ها وجود دارد با واقعیت، فاصله بسیار زیادی دارد.

اسقف ارامنه

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه