English

همایشی برای توسعه گردشگری غرب کشور

همایش منطقه ای توسعه گردشگری پسا کرونای غرب کشور با حضور نمایندگانی از استان های همدان، کردستان، ایلام و لرستان در استانداری شهر کرمانشاه برگزار گردید.

همایشی برای توسعه گردشگری غرب کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، استاندار استان کرمانشاه در ابتدای سخنانش جهت توسعه گردشگری استان های حاضر در جلسه گفت: در ابتدا باید گفت که با وجود سخت بودن شرایط برای اثبات جهانی آثار استانها، سعی تمامی ما باید بر این موضوع باشد که هر استان هر سال حداقل یک اثر را به ثبت جهانی برساند.

هوشنگ بازوند ادامه داد : در ثبت جهانی اورامانات بارها تلاش های فراوانی شد و در نتیجه تلاش های صورت گرفته ۱۷۶ کشور به جهانی شدن این اثر رای دادند.

وی در اشاره به جاذبات بی نظیر در استان های دیگر به ژئوپارک موجود در کوهدشت استان لرستان، روستاهای موجود در کردستان و فرهنگ و هنر بی نظیر تمامی استان های حاضر اشاره و گفت ما باید بتوانیم بر تبلیغات سرمایه گذاری کنیم.

وی با اشاره به تاثیر ساخت سریال نون خ در گردشگری کرمانشاه گفت: این سریال بر توسعه گردشگری استان ما بسیار تاثیر گذار بوده و اینجانب با وجود چالش های فراوان با این برنامه موافقت کردم.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: در ابتدای ساخت این سریال بسیاری از افراد هنگام ساخت این سریال به بنده منتقد بودند و بسیاری نیز از شایعاتی بهره برده و برای مثال ازهزینه های هنگفت ساخت این سریال گفته حتی هدیه بازوند را به اشتباه فرزند من دانستند در حالی که بنده تنها ۳۰۰ میلیون تومان به ساخت این سریال کمک کرده و هیچ دختری ندارم.

وی گفت: به دنبال اجرای برنامه توسعه گردشگری در هر فصل می باشیم تا برنامه ریزی بسیار دقیقی برای رجوع به عملکرد های فصل گذشته به میزبانی سایر استان های حاضر داشته باشیم.

وی ادامه داد: هر استان به استان های دیگر جهت معرفی جاذبه های گردشگری آن کمک کرده و در حد یک بیلبورد میان شهر؛ جاذبه های شهر دیگر را معرفی نماید.

در ادامه هم اندیشی، رئیس صنایع دستی استان کرمانشاه گفت: امروزه تاثیر توسعه گردشگری جهت توسعه اهداف مناطق بر کسی پوشیده نبوده بحثی که وجود دارد برنانه امروز ما تمرکز بر پنج استان از پیش ذکر شده به علت وجود زیر ساخت های فراوان برای ساخت راه جدید گردشگری می باشد

وی ادامه داد:وجود فرودگاه بین المللی در کرمانشاه و پایانه های مرزی در سایر استان های حاضر جهت مبادلات لازم، تنوع قومی و مذهبی و تفاوت گویش ها در هر هر پنح استان، از جمله عواملیست که می تواند بر توسعه گردشگری نواحی تاثیر بگذارد.

وی در ادامه با تشکر از استاندارکرمانشاه به چند دستاورد دوره استانداری اشاره و گفت: سه اثر جهانی راه اندازی خط راه اهن سراسری، ثبت اورامانات و بیستون از اتفاقات خوشایند این استان بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه