English

موج در گزارشی اختصاصی بررسی می‌کند؛

ورزشگاه ده‌هزار نفری، پروژه فراموش‌شده میناب

پروژه ساخت ورزشگاه ده‌هزار نفری میناب یکی از پروژه‌های دولت نهم بود که سال‌هاست کار اجرایی آن متوقف شده و یا به‌کندی پیش می‌رود.

ورزشگاه ده‌هزار نفری، پروژه فراموش‌شده میناب

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، شهرستان میناب علیرغم به یدک کشیدن اسم دومین شهر هرمزگان اما از نبود امکانات یا فضای ورزشی مناسب رنج می‌برد. بیش از ۱۰ سال از کلنگ زنی ورزشگاه ده‌هزار نفری میناب می‌گذرد و این پروژه یکی از پروژه‌های روی زمین‌مانده دولت نهم در میناب است که تاکنون پیشرفت خاصی نداشته است.

*چشم‌انتظاری چندین ساله

ورزشکاران و مردم میناب طی سال‌های گذشته وعده‌های بسیاری مبنی بر افتتاح فاز اول این مجموعه شنیده‌اند ولی چشم‌ها برای مشاهده‌ی مراسم افتتاح این ورزشگاه خشک شد و مسئولان به وعده‌های خود عمل نکردند.

*پیشرفت ۴۰ درصدی

بنا بر تحقیقات خبرنگار موج در شرایط فعلی میزان پیشرفت فیزیکی این پروژه ۴۰ درصد عنوان شده است. برآورد اعتبار اولیه پروژه ۱۲ میلیارد تومان بوده که می‌بایست طی چهار سال ورزشگاه احداث شود و مورد بهره‌برداری قرار گیرد که پس گذشت یک دهه همچنان پروژه بلاتکلیف باقی مانده است.

*یک ادعا: جانمایی اشتباه است

بهمن‌ماه سال ۱۳۹۷ ژاله فرامزیان معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان در حاشیه بازدید از ورزشگاه ده‌هزارنفری میناب آب پاکی را روی دست مسئولان محلی ریخت و عنوان کرد: جانمایی ورزشگاه مناسب نیست و به دنبال احداث دهکده ورزشی باشید.

ورزشگاه ده هزار نفری میناب

وی بیان کرد: با همین میزان هزینه‌ای که در گذشته برای این مکان صورت گرفته می‌توانستید چند سالن ورزشی را در دیگر نقاط شهرستان احداث کنید و مسئولان شهرستانی در صورت احداث ورزشگاه ده‌هزار نفری در مکان فعلی با چالش‌های جدی روبه‌رو خواهند شد.

گفتنی است، در بازدید مذکور مسئولان محلی باز هم بر ادامه روند این پروژه و احداث آن تأکید کردند.

*سرنوشت پیگیری‌ها

اما نکته مهم اینجاست که تا چه میزان مسئولان پیشین و فعلی ورزش استان، فرمانداران سابق و فعلی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی پیگیر این پروژه بوده‌اند و افراد باید چرایی وضعیت فعلی این پروژه را شرح دهند؛ اگرچه مطمئناً کمبود اعتبارات در بروز شرایط کنونی بسیار تأثیرگذار بوده است.

گفتنی است مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان به بهانه‌ی حضور در جلسه از پاسخ‌گویی در این رابطه امتناع ورزید.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه