English

محمد حسن اعلمی:

موردی از ابتلای کودکان به این سویه جدید در بیمارستان اکبر اعلام نشده است

عضو هیات علمی گروه کودکان دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: خانواده‌ها ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی در صورت ابتلای فرزندانشان به بیماری‌های ویروسی تا زمان بهبودی وی از حضور آن‌ها در مدرسه اجتناب کنند.

موردی از ابتلای کودکان به این سویه جدید در بیمارستان اکبر اعلام نشده است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد حسن اعلمی فوق تخصص عفونی کودکان و عضو هیات علمی گروه کودکان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خبری اعلام کرد: موارد بستری کودکان مبتلا به کرونا در بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر به شکل قابل توجهی کاهش یافته است.

اعلمی در ادامه این خبر افزود: در حال حاضر در بخش بستری بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر تعداد محدودی از کودکان بستری هستند که در برخی از موارد نتیجه تست کرونای آن‌ها نیز منفی است.

عضو هیات علمی گروه کودکان دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: البته امیکرون هم مانند سایر سویه های کروناست و در صورت مشاهده علائم و پس از دریافت تست‌های آزمایشگاهی نسبت به درمان سرپایی و یا بستری کودکان اقدام می‌شود.

وی با ابراز امیدواری از عدم اعلام مشاهده ابتلای کودکان در این بیمارستان گفت: خوشبختانه تا کنون در بیمارستان اکبر موردی از ابتلای کودکان به این سویه جدید اعلام نشده است.

عضو هیات علمی گروه کودکان دانشگاه علوم پزشکی مشهد یادآور شد: با توجه به سردی دمای هوا ویروس‌های مختلفی همچون آنفلوآنزا، مشکلات گوارشی و کرونا در سطح جامعه وجود دارد.

وی تاکید کرد: ویژگی مهمی که اُمیکرون نسبت به سایر سویه های کرونا دارد، قدرت بالای سرایت آن است؛ بنابراین رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مهمترین راهکار برای پیشگیری از این بیماری است.

اعلمی در خاتمه اظهار کرد: خانواده‌ها ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی در صورت ابتلای فرزندانشان به بیماری‌های ویروسی تا زمان بهبودی وی از حضور آن‌ها در مدرسه اجتناب کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه