English

تعطیلی هفت کوره آجرپزی تایباد به علت گرانی گاز

رییس انجمن صنفی کوره‌داران تایباد بیان کرد: برخی از کوره‌داران برای پرداخت بدهی گاز، مجبور به فروش خودرو‌های باری خود شده اند و تاکنون نه تنها به پاسخی نرسیدیم بلکه وعده‌ای هم داده نشده است.

تعطیلی هفت کوره آجرپزی تایباد به علت گرانی گاز

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، عبدالغنی مومنی رییس انجمن صنفی کوره‌داران تایباد در خبری اعلام کرد: در سطح تایباد تعداد ۲۰ کوره آجرپزی وجود دارد که به دلیل افزایش بهای گاز، هفت کوره تعطیل شدند.

مومنی در ادامه این خبر تاکید کرد: کوره‌داران از ابتدای امسال با قیمت هر متر مکعب گاز ۱۰۵ هزار تومانی شروع به تولید آجر کردند که با افزایش قیمت به هر متر مکعب ۳۴۵ هزار تومان، تمام درآمد آن‌ها صرف پرداخت قبض گاز می‌شود.

رییس انجمن صنفی کوره‌داران تایباد همچنین افزود: روزانه بین ۵۰ تا ۶۰ تن آجر در تایباد تولید می‌شود و با کاهش پخت در کوره ها، در نهایت تا ۲۰ روز دیگر آجر‌های تولیدشده جوابگوی نیاز بازار است, به دنبال گرانی گاز، قیمت آجر بالا می‌رود و موجب افزایش اجاره‌بهای مسکن می‌شود.

وی تاکید کرد: برخی از کوره‌داران برای پرداخت بدهی گاز، مجبور به فروش خودرو‌های باری خود شده اند، اما با تمام این مشکلات تاکنون برای ثبات در بازار درخواستی برای افزایش قیمت آجر از سوی کوره‌داران نشده است.

رییس انجمن صنفی کوره‌داران تایباد متذکر شد: طی جلسه‌ای که با نماینده و مسئولین شرکت پخش فراورده‌های نفتی داشتیم، مشکلات مطرح شد؛ اما تاکنون نه تنها به پاسخی نرسیدیم بلکه وعده‌ای هم داده نشد.

مومنی در خاتمه تعطیلی آجرپزخانه ها اظهار کرد: در هر کوره آجرپزی بالغ ۳۰ نفر مشغول به کارند که خاموشی کوره‌ها به معنای بیکاری تعداد زیادی از افراد است و اگر هر کوره پنج روز خاموش بماند، ۲۰ روز طول می‌کشد تا به روال عادی بازگردد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه