English

سامانه سرد بارشی در انتظار البرز

مدیر کل هواشناسی استان البرز اعلام کرد که سامانه جوی از شامگاه فردا پنجشنبه وارد استان می شود که با بارش برف و کاهش محسوس دما همراه است.

سامانه سرد بارشی در انتظار البرز

به گزارش خبرگزاری موج البرز، آرش بهاروند احمدی گفت: تحلیل آخرین الگوهای پیش‌یابی حاکی از گذر سامانه ناپایدار سرد و ضعیف از منطقه البرز مرکزی است که بیشینه بارش‌های آن به صورت ساعتی و پراکنده از پنجشنبه شب تا  صبح شنبه هفته آینده  خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد:  این  سامانه بارشی سرد با وزش باد و  بارش ساعتی برف پیش بینی می شود.

این مسوول اظهارداشت:  حین و پس از خروج سامانه مذکور شاهد  کاهش محسوی دما بین پنج تا ۱۰ درجه سانتیگراد و یخبندان   ویژ  صبح یکشنبه هفته آینده خواهیم بود.

وی بیان داشت: بارش پراکنده برف  در ارتفاعات  با  کاهش محسوس دما  به ویژه ارتفاعات و جاده های کوهستانی استان همراه خواهد بود.

بهاروند احمدی ، مخاطرات این سامانه بارشی را اختلال تردد در جاده های کوهستانی، کاهش میدان دید، یخبندان و لغزندگی سطح جاده دانست .

مدیر کل هواشناسی البرز به  رانندگان و مسافران توصیه کرد که  تجهیزات ایمنی به ویژه زنجیر چرخ ، وسایل گرمایشی ،  سوخت کافی و مواد غذایی  حین گذر از ارتفاعات و جاده های کوهستانی به همراه داشته باشند.

وی ادامه داد:  با توجه به ماندگاری دمای کمینه صفر و زیر صفر درجه سانتیگراد حین و پس از خروج سامانه، هرگونه عملیات بتن ریزی مطابق با آیین نامه بتن با مخاطره یخ زدگی همراه خواهد بود.

بهاروند احمدی  به کشاورزان  و بهره برداران  استان توصیه کرد که تمهیدات لازم را اتخاذ نمایند و  کوهنوردان از هرگونه صعود به ارتفاعات و قلل البرز مرکزی خوددداری نمایند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه