English

وبینار تخصصی چالش‌ها و ابعاد مختلف مدیریت درآمد شهرداری‌ها به همت شهرداری قم برگزار شد

وبینار تخصصی چالش‌ها و ابعاد مختلف مدیریت درآمد شهرداری‌ها به همت شهرداری قم برگزار شد.

وبینار تخصصی چالش‌ها و ابعاد مختلف مدیریت درآمد شهرداری‌ها به همت شهرداری قم برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج قم، وبینار تخصصی چالش‌ها و ابعاد مختلف مدیریت درآمد شهرداری‌ها به همت سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و شهرداری قم و با حضور شهرداری‌های مختلف کشور برگزار شد.

در این وبینار اسماعیل زیارتی نصرآبادی رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش شهری و روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، سید مرتضی حسام‌نژاد معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم، علی‌اصغر جدی مشاور شهردار قم، عزیز پدرام مدرس دوره‌های آموزشی شهرداری‌ها و شوراها، محمود فتح‌اللهی و شهلا اشرفی عضو چهارمین و پنجمین  دوره شورای اسلامی شهرکرد و مدیر پروژه مغایرت گیری املاک شهرداری شهرکرد، محمود عبدالله زاده رئیس اداره توسعه ناحیه‌ای شهرداری مشهد و سید هاشم محمدی کارشناس مسئول دفتر امور شهری و شوراهای استانداری همدان سخنرانی کردند.

مهم‌ترین موضوعاتی که در این وبینار مطرح شد، به بازنگری منابع شهرداری برای ایجاد منابع پایدار اختصاص داشت.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم در این جلسه تأکید کرد: اثربخشی منابع مالی نیازمند شناسایی، فرآوری و تخصیص است و باید این روند در تمام حوزه‌ها انجام‌شده و به‌صورت کامل همه حوزه‌ها موردبازنگری قرار گیرد.

حسام نژاد یادآور شد: کسانی که در بخش مدیریت منابع هستند باید با رویکرد مصرف فرآوری منابع را انجام دهند و طوری منابع را فرآوری کنند که بدانند مصارف منابع به چه صورت است.

همچنین رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش شهری و روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور نیز در این جلسه، نبود درآمدهای پایدار را در آینده عامل ایجاد مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها در دهه‌های پیش رو و در گام دوم انقلاب باید رویکردهای جدیدی درزمینه منابع و مدیریت منابع درآمدی در شهر و همچنین مدیریت هزینه‌های شهرداری که به‌نوعی درآمد است، تعریف کرده و شهرها را به روشی نوین اداره کنند.

اسماعیل زیارتی نصرآبادی ادامه داد: تغییر رویکردهای مدیریت بر درآمد و مدیریت هزینه در شهرداری باید بتواند درآمدهای پایدار برای شهرداری‌ها ایجاد کرده و وابستگی شهرداری‌ها را به منابع مالی دولتی و منابع درآمدی که سود و زیان آن متوجه شهروندان و شهر می‌شود، قطع کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه