English

اسماعیل اعتمادی:

کرونا عامل بیکاری ۷۵ درصد از فعالان شاغل در حوزه گردشگری نیشابور است

رییس اداره میراث فرهنگی شهرستان نیشابور: این شهرستان دارای ۵۳ واحد گردشگری شامل ۲۰ دفتر خدمات گردشگری و مسافرتی، چهار واحد پذیرایی و مجتمع گردشگری و ۲۹ واحد اقامتی است.

کرونا عامل بیکاری ۷۵ درصد از فعالان شاغل در حوزه گردشگری نیشابور است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، اسماعیل اعتمادی رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیشابور عنوان کرد: بر اثر شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن حدود ۷۵ درصد از فعالان شاغل در حوزه گردشگری این شهرستان بیکار شده و یا فعالیت آنها به حالت تعلیق درآمده‌ است.

اعتمادی در ادامه این خبر اظهار کرد: کرونا باعث بیکاری بخش گردشگری نیشابور شده و متاثر از این بحران برخی از تاسیسات گردشگری نظیر دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، رستوران ها و یا هتل آپارتمان های منطقه نیز به طور کامل تعطیل شده‌اند.

رییس اداره میراث فرهنگی شهرستان نیشابور همچنین ادامه داد: از ابتدای امسال تا مهرماه ۱۴ میلیارد ریال تسهیلات کرونایی در حوزه صنایع دستی نیشابور به تایید کارگروه اشتغال شهرستان رسید که متقاضیان به بانک عامل معرفی شدند و از این طریق برای ۱۸۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌شود.

وی تاکید کرد: در سال گذشته، ۱۰۷ فقره پرونده در خصوص دریافت تسهیلات کرونا در حوزه گردشگری و صنایع دستی به میزان بیش از ۲۳ میلیارد ریال ثبت سامانه شد که متقاضیان پس از گذراندن فرآیند بررسی و کارشناسی پرونده ها و تایید کمیسیون، برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شدند.

اعتمادی همچنین تصریح کرد: این شهرستان دارای ۵۳ واحد گردشگری شامل ۲۰ دفتر خدمات گردشگری و مسافرتی، چهار واحد پذیرایی و مجتمع گردشگری و ۲۹ واحد اقامتی است و از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۵۳۱ میلیارد ریال به این واحدها خسارت وارد شده است.

رییس اداره میراث فرهنگی شهرستان نیشابور متذکر شد: خسارات وارده به بخش گردشگری نیشابور از محل بحران کرونا به دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی نیشابور حدود ۷۶ میلیارد ریال، واحدهای پذیرایی و مجتمع‌های بین راهی ۴۵ میلیارد ریال و واحدهای اقامتی ۴۱۰ میلیارد ریال بوده است.

وی در ادامه افزود: خسارات وارده در شهرستان زبرخان نیز با ۱۵ مورد تأسیسات گردشگری شامل یک دفتر خدمات گردشگری و مسافرتی، سه مجتمع خدمات بین راهی، چهار رستوران بین راهی، سه اغذیه فروشی بین راهی، یک مورد بوتیک هتل، ۲ باب خانه مسافر و ۲ واحد بوم‌گردی، تاکنون حدود ۷۹ میلیارد ریال برآورد شده است.

اعتمادی در خاتمه اظهار کرد: باتوجه به اینکه مقرر است به زودی ویزای گردشگری برقرار شود، قطعا شهرستان نیشابور هم به دلیل ظرفیت بالا در حوزه گردشگری در کنار مشهد مقدس از این‌ طرح برخوردار خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه