English

ناصر ملکی:

از ظهر جمعه سامانه بارشی در تمام مناطق استان ایلام فعال می‌شود

مدیرکل هواشناسی استان ایلام گفت: پیش‌بینی می‌شود بارش‌ها در فصل زمستان ۱۰ درصد فراتر از حالت نرمال باشد.

از ظهر جمعه سامانه بارشی در تمام مناطق استان ایلام فعال می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، ناصر ملکی اظهار داشت: سامانه بارشی که از ظهر امروز وارد ایلام می‌شود تمام مناطق استان را دربر می‌گیرد و با فعالیت این سامانه دمای هوا در استان ایلام بین ۲ تا ۵ درجه کاهش خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی استان ایلام به هشدارهای داده‌شده در خصوص فعالیت این سامانه بارشی اشاره کرد و افزود: این سامانه در تمام مناطق استان به‌ویژه در شرق و جنوب شرق از جمله دهلران، دره‌شهر، بدره و... تا روز یکشنبه فعال خواهد بود و بارش‌های محسوسی را بدنبال دارد.

ملکی اظهار داشت: بررسی نمودار بارشی استان نشان دهنده کاهش ۱۲ درصدی بارش‌ها در فصل پاییز نسبت به حالت نرمال است، اما پیش‌بینی می‌شود بارش‌ها در فصل زمستان ۱۰ درصد فراتر  از حالت نرمال باشد.

مدیرکل هواشناسی استان ایلام نسبت به آب‌گرفتگی و لغزندگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها در نواحی پر بارش، کاهش دید افقی در محورهای مواصلاتی، خطر اصابت صاعقه در نواحی مرتفع همراه با فعالیت این سامانه بارشی هشدار داد و گفت: توصیه می‌شود هم‌استانی‌های عزیز از ترددهای غیرضرور در ساعت بارش و همچنین اتراق در حریم رودخانه‌ها، صعود به ارتفاعات و... خودداری کنند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه