English

علی پور احمد:

استفاده از آب شرب جهت آبیاری از اقدامات غیر متعارف شهرداری‌هاست

مدیر عامل آب منطقه‌ای ایلام گفت: در شرایطی که ما مسئولین همواره مردم را به صرفه جویی در مصرف آب ترغیب می‌کنیم، آبیاری فضای سبز با استفاده از آب شرب به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

استفاده از آب شرب جهت آبیاری از اقدامات غیر متعارف شهرداری‌هاست

 علی پوراحمد مدیرعامل آب منطقه ای ایلام در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری موج اظهار داشت: استفاده از آب شرب به منظور آبیاری فضاهای سبز شهری یکی از اقدامات غیر اصولی شهرداری هاست که موجب می‌شود، بخشی از سهم آب شرب استان که با هزینه های گزاف تامین میشود به آبیاری این فضاها اختصاص یابد.

این مسئول اضافه کرد: این در حالی است که از محل آب های نا متعارف مثل پسآب تصفیه خانه ها، آب قنوات و یا چاههای غیر قابل شرب که به شهرداری ها اختصاص داده شده است میتوان نیاز فضای سبز را تامین نمود.

پوراحمد با بیان اینکه بی شک در شرایطی که ما مسئولین همواره مردم را به صرفه جویی در مصرف آب ترغیب می‌کنیم، آبیاری فضای سبز با استفاده از آب شرب به هیچ عنوان قابل قبول نیست اضافه کرد: استفاده از آب شرب جهت آبیاری فضاهای سبز شهر ایلام، در حالی است که سالهاست آب چندین رشته قنات در سطح شهر بلااستفاده هدر می‌رود وعلیرغم مصوبات شورای حفاظت از منابع آب استان تا کنون از سوی مسئولان شهری اقدامی جهت بهره‌ برداری از آب این قنوات به منظور کاهش مصرف آب تصفیه شده انجام نشده است و بابد این مهم در دیتور کار فرار گیرد.

مدیر عامل آب منطقه‌ای در پایان گفت: با توجه به کاهش منابع آب، استفاده از روش های نوین آبیاری و گیاهان کم آب‌بر در فضای سبز، اجرایی کردن بازچرخانی آب و استفاده از پساب ها، آب‌های غیر متعارف و چاههای با آب غیر قابل شرب به منظور آبیاری فضای سبز از اقداماتی است که باید مورد توجه مدیران شهری قرار گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه