English

یعقوب دبیری نژاد مطرح کرد؛

انتقادات مردم از شورای شهر به‌حق است/ آئین نامه داخلی شورا در برگزاری جلسات رعایت نمی‌شود

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: متاسفانه علی رغم تذکر مکرر اعضا در عمل مقررات و آئین نامه داخلی شورا برای برگزاری جلسات نادیده گرفته می شود.

انتقادات مردم از شورای شهر به‌حق است/ آئین نامه داخلی شورا در برگزاری جلسات رعایت نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، یعقوب دبیری نژاد عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس طی تذکری خطاب به فاطمه جراره رئیس این شورا گفت: به‌واسطه سه دوره تجربه حضور خانم جراره در شورا و واسطه اینکه ایشان نسبت به قوانین و مقررات شورا ایشان را به‌عنوان رئیس شورای شهر انتخاب کردیم، اما متاسفانه علی رغم تذکر مکرر اعضا در عمل مقررات و آئین نامه داخلی شورا برای برگزاری جلسات نادیده گرفته می شود. 

وی با بیان اینکه این موضوع را در جلسات خصوصی و دو نوبت جلسه غیرعلنی تذکر داده‌ام اما هیچ اتفاقی برای اصلاح این روند رخ نداده است گفت: مجبور هستم در جلسه علنی این موضوع را تذکر دهم و متاسفانه نحوه اداره جلسات موجب کاهش کیفیت خروجی شورا شده که به تبع آن نیز انتقادات اصحاب رسانه که در جلسات حضور دارند. 

دبیری نژاد گفت: براساس بند 11 ماده شش آئین نامه داخلی شوراها رئیس شورا باید در پایان هر جلسه زمان جلسه بعد را اعلام کند اما برای برگزاری جلسات فوق العاده هیچ گاه این موضوع رعایت نشده است. 

وی با بیان اینکه رئیس شورا عنوان می‌کند جلسات فوق العاده و بدون اطلاع قبلی بدلیل شرایط اضطراری برگزار می شود افزود: در حالی که تاکنون این ضرورت حس نشده، خروجی خاصی هم در جلسات فوق العاده نداشتیم که بخواهیم با علم به عدم حضور برخی اعضا جلسات را تحت هر شرایطی برگزار کنیم. 

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس با اشاره به اینکه از طرف دیگر برگزاری جلسات عادی هم در این مدت روال دائمی نداشته است اظهارداشت: علاوه بر اینها طبق ماده 18 آئین نامه داخلی رئیس شورا باید یک هفته قبل از جلسه دستور کار را به اعضا ابلاغ نماید تا اعضا بتوانند در فرصت مناسب موضوع را بررسی نمایند و با علم و اطلاع کامل از موضوع و تبعات منفی و مثبت آن در جلسات رای مخالف یا موافق بدهند. 

وی با بیان اینکه متاسفانه در این موضوع آئین نامه رعایت نمی‌شود عنوان ‌کرد: دستور جلسات یک روز قبل اعلام می شود و در مورد آخر حتی رکورد زده شده و موضوع جلسه 23 ساعت قبل از جلسه به اعضا اعلام شد، در این شرایط چگونه می توانیم در تصمیم گیری ها صرفه و صلاح مردم را رعایت کنند. 

دبیری نژاد با اشاره به اینکه امید داشتیم با انتخاب خانم جراره به ریاست شورا و به پشتوانه سه دوره حضور ایشان در شورا قوانین و مقررات عادی اداره جلسات رعایت شود و شورا مورد هجمه منتقدین و اصحاب رسانه قرار نگیرد گفت: متاسفانه از 18جلسه برگزار شده در شورای شهر تاکنون حتی در یک جلسه هم آئین نامه داخلی رعایت نشده است. 

وی با بیان اینکه اصحاب رسانه در انتقاد از شورای شهر کاملا حق دارند و تمامی انتقادها به شورای اسلامی شهر وارد است عنوان کرد: این انتقادها باید بعنوان یک زنگ هشدار برای شورا باشد تا از مسیر خواسته مردم خارج نشویم. 

وی با بیان اینکه وظیفه شورا نظارت بر شهرداری و دستگاه های اجرایی شهری است گفت: شرط اول این است که نظارت را از خودمان شروع کنیم، چطور می توانیم از سیستم مدیریت شهری انتقاد کنیم در حالی که خودمان ابتدایی ترین مقررات را رعایت نمی کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه