English

مدیرکل دامپزشکی استان همدان خبر داد:

اعزام اکیپ‌های دامپزشکی همدان جهت واکسیناسیون دام‌های عشایر

مدیرکل دامپزشکی استان همدان از اعزام اکیپ‌های دامپزشکی همدان جهت واکسیناسیون دام‌های عشایر این استان به جنوب کشور خبر داد.

اعزام اکیپ‌های دامپزشکی همدان جهت واکسیناسیون دام‌های عشایر

به گزارش خبرگزاری موج همدان،  محمودرضا رسولی مدیر کل دامپزشکی استان  با اشاره به اعزام اکیپ مایه‌کوبی اداره دامپزشکی همدان شامل ۱۲ نفر در قالب سه اکیپ واکسیناسیون به استان‌های خوزستان و لرستان، اظهار کرد: واکسیناسیون دام‌ها به منظور پیشگیری از انتشار و انتقال بیماری‌های واگیر در دام‌های عشایر علیه انواع بیماری‌های دامی، صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به انواع واکسن‌های دامی استفاده شده در این طرح، گفت: این اکیپ ها به مایه‌کوبی دام‌های عشایر علیه بیماری‌های آبله، شاربن، طاعون نشخوارکنندگان کوچک، تب برفکی و بروسلوز خواهند پرداخت.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان با بیان اینکه خدمت‌رسانی به قشر زحمتکش عشایر از اولویت‌های دامپزشکی است، افزود: دامپزشکی استان در چند سال گذشته با اعزام گروه‌های واکسیناسیون به مناطق عشایری نسبت به مایه‌کوبی دام‌ها در این مناطق اقدام کرده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه عشایر همدان در فصل سرما و به منظور زمستان گذرانی دام‌های خود را به استان‌های گرمسیر، مانند: خوزستان و لرستان  مهاجرت می‌دهند، اداره کل دامپزشکی استان همدان نیز در همین راستا سالهاست به منظور پیشگیری از انتشار و انتقال بیماری‌های واگیر دامی به همدان و استان‌های مسیر کوچ در فصل قشلاق، دام‌های عشایر را علیه انواع بیماری‌ها با اعزام اکیپ‌های فعال مایه‌کوبی می‌کند.

دکتر رسولی در ادامه خاطرنشان کرد: امسال نیز همچون سال‌های گذشته با برنامه‌ریزی و هماهنگی با ادارات کل دامپزشکی استان‌های قشلاقی و تجهیز این اکیپ‌ها، آنها را به این استان‌ها برای واکسیناسیون دام‌های عشایر اعزام کردیم.

این مقام مسئول گفت: با وجود کمبودهای فعلی در اعتبارات با توجه به اهمیت ارتقای سلامت جامعه و صیانت از سرمایه‌های دامی، اعزام اکیپ های مایه‌کوبی به مناطق اسکان عشایر در استان‌های خوزستان و لرستان انجام گرفته است.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان با بیان اینکه در این طرح حدود یک میلیون و 500 هزار نوبت سر از دام های عشایر استان تحت پوشش قرار می‌گیرند، تصریح کرد: در مدت ۴۵ روز پرسنل خدوم اداره کل دامپزشکی استان همدان به صورت فشرده در دو نوبت صبح و عصر اقدام به مایه‌کوبی این دام‌ها می‌کنند.

وی گفت: کارشناسان دامپزشکی اعزام شده، کلاس‌های آموزشی نیز برای عشایر تشکیل می‌دهند تا در کنار عملیات واکسیناسیون، آموزش لازم برای جلوگیری از انتشار بیماری‌های دامی انجام شود.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان واکسیناسیون به موقع دام‌ها را مهمترین روش پیشگیری از بیماری‌های دام‌های سبک دانست و از دامداران و عشایر خواست تا همکاری لازم را با اکیپ‌های دامپزشکی داشته باشند.

در پایان دکتر رسولی گفت : باید از فعالیت‌های همکاران خود که با تحمل دشواری‌های دوری از خانواده و سختی شرایط کار ماموریت خود را همانند سال‌های گذشته به نحو احسن انجام می‌دهند تشکر و قدردانی کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه