English

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری مازندران خبر داد:

تدوین سند ارتقای وضعیت زنان استان / توانمند سازی ۹۳۲ نفر از بانوان فارغ التحصیل مازندران

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری مازندران از تدوین سند ارتقای وضعیت زنان استان خبر داد و تصریح کرد: هدف نهایی این سند رسیدن به عدالت جنسیتی، ارتقاء و بهبود وضعیت زنان از طریق آگاهی‌بخشی، توان‌بخشی و افزایش مشارکت‌پذیری آنان در عرصه‌های مختلف اجتماع است.

تدوین سند ارتقای وضعیت زنان استان / توانمند سازی 932 نفر از بانوان فارغ التحصیل مازندران

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، سمیه قاسمی طوسی با اشاره به برگزاری نشست دو روزه مدیران کل دفتر امور زنان و خانواده استانداری‌های سراسر کشور در سالن پیامبر اعظم وزارت کشور، اظهار داشت: در این جلسه گزارشی از وضعیت زنان استان و طرح‌هایی که در این حوزه در استان مازندران انجام و طرح‌ها و برنامه‌هایی که با هدف توانمندسازی و آگاهی بخشی به زنان انجام شد، تشریح شد.

وی با اشاره به تدوین سند ارتقای وضعیت زنان استان، ادامه داد: هدف نهایی این سند رسیدن به عدالت جنسیتی، ارتقاء و بهبود وضعیت زنان از طریق آگاهی‌بخشی، توان‌بخشی و افزایش مشارکت‌پذیری آنان در عرصه‌های مختلف اجتماع است.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده افزود: این سند پس از تصویب به دستگاه‌های مرتبط ابلاغ شد تا برنامه‌های اجرایی خود را بر اساس برنامه عملیاتی تدوین شده در سند اجرایی کنند.

وی بیان داشت: توانمندسازی بیش از 832 نفر از مشاورین و فارغ‌ التحصیلان حوزه‌های روانشناسی، جامعه‌شناسی، حوزوی، خانواده، اعضا سمن‌ها و... به عنوان تسهیل‌گران، توانمند‌سازی 632 نفر از سمن‌های فعال در حوزه کودک، کارشناسان مراکز بهداشت، مشاورین اورژانس‌های اجتماعی، دهیاران و بخشداران، نمایندگان امور بانوان و خانواده فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی در راستای آموزش قانون حمایت از اطفال و نوجوانان در قالب آموزش‌های استانی و ملی اجرایی شد.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری مازندران گفت: توانمندسازی حدود 2 هزار نفر از بانوان در مناطق کم‌برخوردار با هدف ارتقای آگاهی و سطح سلامت روانی، جسمانی و اجتماعی زنان و خانواده‌ها و نیز افزایش تاب‌آوری اجتماعی برخی از برنامه‌های دفتر امور زنان و خانواده استانداری مازندران در این راستا بود.

قاسمی طوسی ظرفیت اقتصادی در میان بانوان استان را یک راهبرد توسعه ای اشاره کرد و یادآور شد: توانمند‌سازی اقتصادی بیش از 500 نفر از زنان سرپرست خانوار با طرح‌های مشاغل خانگی و آموزش برای ایجاد، بارازیابی و تداوم فعالیت در فروشگاه‌ های مجازی، اعطای تسهیلات حمایتی به 1638 نفر به مبلغ 48.96 میلیارد ریال در قالب قرض الحسنه از جمله اقدامات مهم این حوزه بود.

 وی افزود: به 305 نفر به مبلغ 94 میلیارد ریال در مرابحه جهت حمایت از اشتغال و حمایت از 3 کارگاه تولیدی ماسک و گان برای دریافت سیب سلامت و مجوزهای لازم و اشتغال‌ زایی برای حدود 500 نفر از بانوان خصوصا بانوان سرپرست خانوار و حمایت از 57 صندوق اعتباری خرد زنان روستا برای دریافت وام کم بهره به مبلغ 19050 میلیون ریال و در نهایت برگزاری 83 نمایشگاه از توانمندی‌های بانوان بخشی از اقدامات ما در این حوزه بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه