English

ابراهیم رودسرابی:

برداشت بالغ بر پنج هزار تن پسته خشک از باغات شهرستان خوشاب

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب بیان کرد: شهرستان خوشاب با ۱۲ هزار و ۱۰۰ هکتار باغ پسته از قطبهای تولید این محصول در خراسان رضوی است.

برداشت بالغ بر پنج هزار تن پسته خشک از باغات شهرستان خوشاب

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، ابراهیم رودسرابی مدیر جهاد کشاورزی خوشاب در استان خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: باغداران این شهرستان امسال پنج هزار و ۷۷۵ تن پسته خشک برداشت کردند که از این میزان افزون بر ۳۰ درصد آن صادر شده است.

رودسرابی در ادامه این خبر اظهار کرد: میزان صادرات محصول تولیدی پسته خوشاب به کشورهای مختلف نسبت به سال گذشته حدود ۱۰ درصد کاهش یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب همچنین متذکر شد: ۲ واحد صادرکننده اروپایی و آسیایی بطور مستقیم محصول پسته را در شهرستان خوشاب خریداری و از طریق مبادی گمرک صادر کردند.

وی در ادامه تصریح کرد: پسته مرغوب این شهرستان به کشورهای مختلف اروپایی از جمله انگلیس، بلغارستان و مجارستان و کشورهای آسیایی از جمله چین، اندونزی، سنگاپور و تایوان صادر شده است.

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب تاکید کرد: شهرستان خوشاب با ۱۲ هزار و ۱۰۰ هکتار باغ پسته از قطبهای تولید این محصول در خراسان رضوی است و با ۳۶ هزار هکتار کشتزار و باغ، ۲۲۵ حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق، ۲۶۵ رشته قنات و ۲ رودخانه دائمی یکی از قطب‌های کشاورزی در غرب خراسان رضوی است.

رودسرابی در خاتمه این خبر خاطرنشان کرد: ارقام غالب پسته کشت شده در خوشاب شامل فندقی، کله قوچی، اکبری، بادامی سفید، اوحدی و عباسعلی است که در این میان سه رقم آخر زودرس‌ترین ارقام هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه