English

علیرضا مسلم:

ابتلای ۸۳ درصد نیروی گروه پرستاری سبزوار به کرونا از ابتدای شیوع این بیماری

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار: در ۲۲ ماه گذشته شیوع کرونا، سبزوار بیشتر ایام به لحاظ وضعیت کرونایی در ردیف سه و چهار شهرستان نخست استان قرار داشت اما در رنگ بندی هفته گذشته در رتبه سیزدهم قرار گرفت.

ابتلای ۸۳ درصد نیروی گروه پرستاری سبزوار به کرونا از ابتدای شیوع این بیماری

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، علیرضا مسلم رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در سخنانی عنوان کرد: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون ۹۷۳ پرستار در شهرستان‌های زیر پوشش این دانشگاه واقع در سبزوار، جوین، داورزن، جغتای، خوشاب و ششتمد مبتلا به کرونا شدند.

مسلم این سخنان را در آیین گرامیداشت روز پرستار بیان کرد و در ادامه اظهار کرد: از ۱۱۷۲ نیروی گروه پرستاری ۸۶ درصد آن‌ها پرستار هستند که از این تعداد ۸۳ درصد آن‌ها طی این مدت به کرونا مبتلا شده‌اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار همچنین اضافه کرد: وضعیت کنونی شهرستان سبزوار هم اینک به لحاظ رنگ در  وضعیت آبی است، اما در صورت کم توجهی و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی این شرایط ناپایدار خواهد بود.

وی یادآور شد: در ۲۲ ماه  گذشته شیوع کرونا، سبزوار بیشتر ایام به لحاظ وضعیت کرونایی در ردیف سه و چهار شهرستان نخست استان قرار داشت اما در رنگ بندی هفته گذشته در رتبه سیزدهم  قرار گرفت که بیانگر شرایط مناسب است که بخش عمده آن در کنار  تلاش و مجاهدت پرستاران و کادر درمان حاصل همراهی مردم، فرماندار، ائمه جمعه، اصناف، بسیج، حوزه علمیه، نیروهای نظامی، انتظامی بوده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار

مسلم ادامه داد و گفت: در  برخی روزها دو برابر ظرفیت بیمارستان واسعی،  بیماران کرونایی پذیرش شدند چنانکه در پیک پنجم طی یک هفته ۴۲۰ بیمار یعنی ۲ برابر بیشتر از ظرفیت بیمارستان بستری شده بودند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار اظهار کرد: طی پیک‌های گذشته و اوج شیوع کرونا دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به لحاظ دارو، تامین اکسیژن و پزشک و پرستار دچار مشکل نشد و بیماری به بیرون بیمارستان ارجاع داده نشد .

مسلم در خاتمه خاطرنشان کرد: این دانشگاه در رتبه بندی معاونت درمان وزارت بهداشت در بین ۳۷۲ بیمارستان درگیر کرونا رتبه ۲۱ کشوری را دریافت کرد که این دستاورد حاصل تلاش مجموعه کادر درمان و  بهداشت و تمامی نیروهای زیر مجموعه بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی