English

رئیس اداره ساماندهی و تعیین تکلیف اراضی کشاورزی استان همدان:

۵۲ فقره سندتک برگی اراضی کشاورزی در استان همدان صادر شد

محمدرضا بیگلری از صدور 52 سند تک برگی اراضی کشاورزی به درخواست 17 بهره‌بردار خبر داد.

52 فقره سندتک برگی اراضی کشاورزی در استان همدان صادر شد

به گزارش خبرگزاری موج همدان، محمدرضا بیگلری ، رئیس اداره ساماندهی و تعیین تکلیف اراضی کشاورزی استان همدان ، در جمع خبرنگاران گفت: در زمینه صدور اسناد مالکیت حدنگار اراضی کشاورزی، با توجه به اهمیت و نقش موضوع در کاهش دعاوی و تسهیل سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی و همچنین فراهم کردن زمینه نظارت و کنترل بر تولید محصولات کشاورزی و اجرای الگوی کشت در کشور و در اجرای ماده 54 قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و ماده 9 قانون جامع حدنگاری (کاداستر)اقدامات متعددی صورت گرفته است.

بیگلری افزود: در روستای نجف آباد شهرستان تویسرکان، تعداد 13 نفر بهره‌بردار دارای 156 قطعه زمین به مساحت 22.5 هکتار به اداره ثبت تویسرکان معرفی شده که از این تعداد 39 فقره اسناد تک برگی به مساحت تقریبی 6 هکتار صادر و تحویل شده است.

وی خاطرنشان کرد: در روستای میلاجرد شهرستان همدان طی دو مرحله تعداد 25 نفر بهره‌بردار دارای 119 قطعه و به مساحت کل 549.8 هکتار به اداره ثبت شهرستان معرفی شده که از این تعداد 13 فقره سند متعلق به 4 نفر از بهره‌برداران صادر و به آنان تحویل شده است.

رئیس اداره ساماندهی و تعیین تکلیف اراضی کشاورزی استان همدان یادآور شد: علاوه بر موارد فوق تعداد 1000 فقره پرونده در روستاهای تابعه شهرستان‌های استان از جمله نجف آباد و ابدالان تویسرکان، روستای جهان‌آباد نهاوند و صالح آباد بهار و آبمشکین و سرخاب کبودرآهنگ و فیض آباد فامنین و میلاجرد همدان و هریان رزن  تشکیل شده که به علت نواقصی از جمله انحصار وراثت و عدم توافق بین وراث و ... قابلیت ارسال به اداره ثبت را ندارند.

بیگلری افزود: تا تاریخ 30/8/1400 نقشه کاداستر تعداد 131 پلاک به مساحت 179370 هکتار و به تعداد 144749 قطعه تهیه شده که به شرط تامین نیروی انسانی و اعتبارات لازم جهت اجرا در دستور کار صدور اسناد کاداستر قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: فرآیند صدور اسناد کاداستر کشاورزی  متقاضی محور بوده و اکثر زارعین صاحب نسق اولیه فوت نموده و وراث نیز غالبا در تقسیم ملک با یکدیگر مشکل داشته و معمولا فاقد انحصار وراثت هستند که این موضوع یکی از مشکلات و موانع استقبال متقاضیان جهت صدور سند است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی