English

مدیر جهاد کشاورزی آمل خبر داد:

آمل، قطب تولید ماهیان سردآبی مازندران/ تولید ۶ هزار تنی ماهی پرورشی

مدیر جهاد کشاورزی آمل گفت: این شهرستان با 220 واحد فعال، 5 هزار تن ماهی قزل آلا و هزار تن ماهی گرم آبی و خاویاری پرورشی تولید و رتبه اول استان را در اختیار دارد.

آمل، قطب تولید ماهیان سردآبی مازندران/ تولید 6 هزار تنی ماهی پرورشی

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، سید حسین اسلامی با بیان اینکه این شهرستان قطب تولید ماهیان سردآبی مازندران است، اظهار داشت: این شهرستان با 220 واحد فعال، 5 هزار تن ماهی قزل آلا و حدود هزار تن ماهی گرم آبی و خاویاری پرورشی تولید و رتبه اول استان را در اختیار دارد.

وی با اشاره به اهمیت پروتئین حیوانی، به ویژه گوشت سفید در تغذیه و بالابودن ارزش غذایی و داشتن اسید امینه و اسیدهای چرب غیراشباع، مواد معدنی و ویتامین ها، ادامه داد: تکثیر و پرورش انواع ماهیان در آب های سطحی و بهره گیری از آب های زیرزمینی یک امر مهم و جدی تلقی  می شود.

اشتغال 600 نفر در مزارع پرورش ماهی آمل

رئیس اداره شیلات شهرستان آمل با بیان اینکه به لحاظ وجود رودخانه هراز، چشمه ها و سرچشمه های حوزه آبریز در منطقه لاریجان و در مناطق دشت و استفاده از منابع آبی آببندان ها، این شهرستان دارای ظرفیت بسیار مناسب و مستعد آبزی پروری است، گفت: این شهرستان در تولید انواع آبزیان پرورشی سرد آبی، گرم آبی و خاویاری فعال است.

سید هادی عقیلی افزود: سالانه 6 هزارتن تولیدات مزارع پرورش ماهی این شهرستان روانه بازار مصرف استان های مازندران و تهران می شود.

وی تصریح کرد: برای حفظ ظرفیت موجود و توسعه کمی، ایجاد مزارع جدید و استفاده از ظرفیت های موجود شهرستان در دستورکار شیلات بوده و به همین منظور تولید و افزایش بهره وری با اجرای طرح مکانیزاسیون در راستای ارتقاء ظرفیت موجود مزارع پرورش ماهی با به کارگیری تجهیزات نوین آبزی پروری در برنامه تولید امسال است.

رئیس اداره شیلات شهرستان آمل با اشاره به اینکه در حال حاضر 11 طرح در حال ساخت با پیشرفت فیزیکی 20 تا 90 درصد در حال اجرا است که 70 میلیارد ریال برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شدند، بیان داشت: 600 نفر در مزارع پرورش ماهی این شهرستان به صورت مستقیم اشتغال دارند.

درآمد چهار میلیاردی پرورش ماهی قزل آلا

پرورش دهنده ماهی قزل آلا در قفس با بیان اینکه پرورش ماهی در قفس را در یک دوره 4 تا 5 ماهه انجام دادم و در وزن‌های بیش از 700 گرم برداشت و به طور مستقیم به فروش می‌رسانم، گفت: در یک دوره پرورش بعد از برداشت برنج و رتون 30 تن ماهی قزل آلا پرورش داده و 4 میلیارد ریال درآمد دارم.

حسین دریاباری اظهار داشت: یکی از مشکلات پیش روی ما تسهیلات با بهره بالا و مشکل برق سه فاز است که انتظار دارم مسئولین از ما حمایت کنند.

لازم به ذکر است، مازندران با توجه به در اختیار داشتن بیشترین ساحل جنوبی دریای خزر و وجود رودخانه‌های متعدد یکی از استان‌های پیشرو در آبزی‌پروری و فعالیت‌های شیلاتی است و تولیدکنندگان بخش کشاورزی نشان دادند اگر حمایت های خوبی از آنان صورت گیرد در هر نوع تولیدی می توانند کشور را به خودکفایی برسانند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه