English

میزبانی خراسان رضوی از ۱۲ تور گردشگری زعفران داخلی و خارجی

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت حیدریه بیان کرد: این گردشگران علاوه بر بازدید از مزارع زعفران و مراحل جمع‌آوری و فرآوری گل‌ها با موزه زعفران آشنا شدند.

میزبانی خراسان رضوی از ۱۲ تور گردشگری زعفران داخلی و خارجی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، علی محمدی رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت حیدریه در خبری اظهار کرد: شهرستان تربت حیدریه در خراسان رضوی، میزبان ۱۲ تور گردشگری داخلی و خارجی برای بازدید از مزارع زعفران تربت‌حیدریه و زاوه در قالب گردشگری زعفران در مهر و آبان‌ماه سالجاری بوده است.

محمدی در ادامه این خبر متذکر شد: با آغاز فصل برداشت زعفران در منطقه تربت‌حیدریه و زاوه، برای بازدید گردشگران و علاقه‌مندان در قالب تورهای گردشگری تفریحی یا علمی پژوهشی به این  شهرستان برنامه ریزی شد.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت حیدریه تاکید کرد: این گردشگران علاوه بر بازدید از مزارع زعفران و مراحل جمع‌آوری و فرآوری گل‌ها، از موزه زعفران، بزرگترین بازار گل زعفران کشور،  پژوهشکده زعفران، مراحل فرآوری زعفران، شرکت‌های زعفرانی، دمنوش‌های زعفرانی و ... آشنا شدند.

وی همچنین یادآور شد: امسال برای نخستین بار قطار گردشگری زعفران از مشهد به تربت حیدریه و جشنواره زعفران برنامه‌ریزی شد که با استقبال گسترده مدیران دفاتر و شرکت‌های گردشگری، خبرنگاران و عکاسان و مردم محلی روبرو شد.

محمدی در خاتمه عنوان کرد: بازدید از سایر جاذبه‌های تاریخی و گردشگری، کارگاه‌های صنایع دستی و اقامتگاه‌های بوم‌گردی، برگزاری نمایشگاهها و جشنواره ها نیز در برنامه تورهای گردشگری لحاظ شده بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه