English

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

همه باید در حفظ قومیت ملی تلاش کنند

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: ایران کشوری چند قومیتی است که همه باید در کنار حفظ قومیت خود در راستای حفظ قومیت ملی تلاش کنند.

همه باید در حفظ قومیت ملی تلاش کنند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی امروز در اولین روز حضور در استان کردستان با حضور در بهشت محمدی و غباروبی گلزار شهدای سنندج، یاد شهدای انقلاب را گرامی داشت.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در جمع خبرنگاران استان هدف از سفر خود به استان کردستان را ملاقات با روحانیون و علمای استان عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه باید توسعه همدلی و همکاری در جامعه رواج پیدا کند گفت: در این سفر قرار است تلاش‌ها و فعالیت‌های انجام شده توسط طلاب و روحانیون بازرسی و‌ مورد بازبینی قرار گیرد.

حجت‌الاسلام شهریاری با تاکید بر اینکه امید است حس اخوت و برادری در جامعه ترویج  داده شود، افزود: ایران کشوری چند قومیتی است که همه باید در کنار حفظ قومیت خود در راستای حفظ قومیت ملی تلاش کنند.

در این سفر دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با طلاب، روحانیون و شخصیت‌های برجسته کردستان دیدار خواهد کرد.

 بازدید از دانشگاه مذاهب اسلامی و نشست با مسئولان و دانشجویان، دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، دیدار با خانواده شهید ماموستا برهان عالی و سیدصلاح‌الدین حسامی و دیدار و گفتگو با فرهیختگان علمی، فرهنگی، آموزشی و مدیران کل از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در این سفر است.

همایش طلاب، روحانیون و نخبگان حوزوی و دانشگاهی و بانوان فرهیخته با حضور حجت‌الاسلام شهریاری امروز در سالن اجتماعات مرکز بزرگ اسلامی برگزار خواهد شد.

در دومین روز این سفر برنامه‌های دیدار با خانواده شهید ماموستا شیخ‌الاسلام، شرکت در شورای فرهنگی شهرستان‌های سقز و بانه، دیدار با ماموستا خدایی امام جمعه بانه، تجلیل از خانواده شهدا و حضور در برنامه زنده سیمای استان کردستان پیش‌بینی شده است.

دیدار با خانواده ماموستایان مرحوم مصطفی مصطفوی، سیدحسام‌الدین مجتهدی و سیدمحمد حسینی، حضور در نماز جمعه سنندج و سخنرانی قبل از خطبه، بازدید از کتابخانه امام خامنه‌ای، نشست خبری با اصحاب رسانه، نشست با فرماندار و طلاب و روحانیون کامیاران، بازدید از مدرسه علوم دینی امام باقر(ع) و دیدار با طلاب و مدرسان از برنامه‌های اجرایی در سومین روز سفر دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خواهد بود

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه