English

قاسمعلی خدابنده:

مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس خراسان رضوی برگزار شد

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: برگزاری این گونه مانور‌ها نقش موثری در آماده سازی دانش آموزان برای حفظ ایمنی خود و انتقال نکات آموزشی به بدنه جامعه دارد.

مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس خراسان رضوی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی،  قاسمعلی خدابنده مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: بیست و سومین مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس استان خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور برگزار شد و همه ساله این مانور در روز هشتم آذر ماه با هدف ایجاد آمادگی بیشتر در مواجهه با زلزله برگزار می‌شود.

 خدابنده در ادامه این خبر تصریح کرد: برگزاری این گونه مانور‌ها نقش موثری در آماده سازی دانش آموزان برای حفظ ایمنی خود و انتقال نکات آموزشی به بدنه جامعه دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی تاکید کرد: دانش آموزان در برگزاری اینگونه مانور‌ها می‌آموزند ابتدا خودشان را نجات دهند و در مکانی ایمن قرار بگیرند و پس از پایداری شرایط برای نجات جان دیگران اقدام کنند.

 نجات مدیرکل ستاد بحران استانداری خراسان رضوی نیز در ادامه متذکر شد: ۶۵ درصد پهنه خراسان رضوی به طور ویژه مخاطره زلزله را احساس می‌کند و ٩٠ گسل فعال در استان وجود دارد و در طول سال‌های گذشته ۲۵مورد زلزله‌ با شدت بیش از شش ریشتر را تجربه کرده‌ایم.

 نجات همچنین افزود: ۷۰درصد سکونت گاه‌ها در استان خراسان رضوی در شرایط خطرپذیر به لحاظ حضور گسل‌ها قرار دارد، لذا فراگیری آموزش همگانی در این حوزه امری ضروری است و این مانور امروز با حضور مسئولان آموزش و پرورش، ماموران امداد و نجات هلال احمر و آتش نشانی در مدرسه دخترانه الزهرا(س) مشهد برگزار شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه