English

سعید شهند خبر داد:

مهاجرت ۳۰ هزار قطعه پرنده مهاجر به تالاب میل و مغان اصلاندوز

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: تالاب میل و مغان در اصلاندوز میزبان ۳۰ هزار قطعه پرنده مهاجر کمیاب از نیمکره شمالی و مناطق سردسیر می باشد.

مهاجرت 30 هزار قطعه پرنده مهاجر به تالاب میل و مغان اصلاندوز

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، سعید شهند ، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: با شروع فصل سرما پرندگان مهاجر از جمله انواع قو، غاز، اردک، چنگر، باکلان، درنا، حواصیل، آبچلیک و تعدادی از پرندگان شکاری از نواحی سرد شمالی به خصوص از منطقه سیبری وارد کشور شده و گروهی از آن‌ها تا فرا رسیدن بهار در استان باقی می‌مانند و تعدادی نیز پس از مدتی استراحت و تغذیه، به مناطق گرم‌تر مانند حاشیه دریای خزر مهاجرت می‌کنند.

وی افزود: تالاب سد میل مغان در مسیر کریدور مهاجرت پرندگان قرار گرفته است و همه ساله با شروع بارش‌های پاییزی و حاکمیت سرما در روسیه و شمال اروپا، تعداد زیادی از پرندگان مهاجر در این تالاب زمستان گذرانی می‌کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با بیان اینکه مساحت این تالاب ۹۹۶ هکتار است افزود: تالاب سد میل مغان محل زندگی دائم یا چند ماهه بیش از ۳۰ هزار قطعه پرنده در قالب ۷۹ گونه مختلف است و از این جهت یکی از منحصربفردترین تالاب‌های ایران به شمار می‌رود.

شهند بیان کرد: علاوه بر این تالاب میل مغان محل مناسبی برای تخم ریزی و پرورش گونه‌های ماهیان بومی نظیر سوف، زرده پر، سیم، سیاه ماهی، سس ماهی، سیاه کولی، اسبله و شاه کولی و گونه‌های جانوری مثل لاکپشت مهمیزدار است.

سد میل و مغان از نقاط دیدنی و جذاب استان اردبیل است، در ۵۰ کیلومتری شهرستان پارس آباد و سه کیومتری شهر اصلاندوز بر روی رودخانه مرزی ارس و ۲۶۰ کیلومتری پایین دست سد مخزنی ارس واقع شده است و یکی از تالاب‌های مهم استان اردبیل است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه