English

ضرورت کاهش محدودیت رشته های تحصیلی در مدارس آموزش از راه دور

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در جلسه شورای هماهنگی مؤسسان مدارس آموزش از راه دور استان بر ضرورت کاهش محدودیت رشته های تحصیلی در مدارس آموزش از راه دور تأکید کرد.

ضرورت کاهش محدودیت رشته های تحصیلی در مدارس آموزش از راه دور

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، علیرضا سعدی پور در جلسه شورای هماهنگی مؤسسان مدارس آموزش از راه دور استان که به مناسبت 6 آذر سالروز تأسیس مدارس آموزش از راه دور کشور برگزار شد، اظهار داشت: سیستم آموزش از راه دور ابتدا در سال 1700 میلادی آغاز شد و در ایران نیز از سال 1350 در دانشگاه ابوریحان بیرونی این شیوه به کار گرفته شد که قابلیت هایی همچون امکان پست الکترونیک، تولید محتواهای الکترونیکی، استفاده از تلویزیونهای کابلی و اینترنتی و... را دارا بود.

وی ادامه داد: ضرورت وجود آموزشهایی با عنوان آموزش از راه دور زمانی بر همگان آشکار شد که دنیا درگیر ویروس کرونا و زیست بوم جدید شد و در واقع تجربه ای که مدارس آموزش از راه دور در زمینه آموزش‌های مجازی داشتند سبب شد تا در زیست بوم جدید برای آموزشهای مجازی فراگیر به نتیجه برسیم.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با تأکید بر دوری از روشهای مبتنی بر مدیریت سنتی و گرایش به سمت مدیریت راهبرانه گفت: باید عاشق کارمان باشیم و به کارکردن عشق بورزیم و از همه ظرفیتهای و شیوه ها استفاده کنیم تا بتوانیم الهام بخش و اثرگذار باشیم و با نگاه سنتی و نگرشهای قدیمی نمی توانیم موفق به جذب بازماندگان از تحصیل و یا تارکان از تحصیل شویم.

وی با بیان اینکه آموزشهای ما در مدارس آموزش از راه دور باید کیفیت محور باشد تأکید کرد: آموزش مهارتهای زندگی نیز باید در این مدارس در دستور کار قرار گیرد و از اساتیدی که به کار خود عشق می ورزند در این زمینه استفاده شود و تأکید ما استفاده از روشها و کلاسهای هنری و به عبارت دیگر پر رنگ کردن ساحت تربیت زیبایی شناختی و هنری برای افزایش جذابیت و کیفیت آموزشها است.

سعدی پور یکی از دغدغه های مؤسسان و دانش‌آموزان این مدارس را محدودیت رشته های موجود دانسته و گفت: باید به عنوان یک مطالبه جدی، این موضوع را از طریق وزارت آموزش و پرورش پیگیر باشیم تا تعداد و تنوع رشته های تحصیلی در این مدارس افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه پوشش تحصیلی در آموزش و پرورش مازندران از میانگین کشوری بالاتر است اذعان داشت: این میزان ما را اقناع نمی کند چرا که فرهنگیان مازندران دارای بالاترین سطح سواد در سطح کشور هستند و همچنین باسوادی در استان مازندران با 99.15 درصد در صدر کشور قرار دارد، از این رو زیبنده این استان نیست تا تارکان تحصیل و یا بازمانده از تحصیل داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران عنوان داشت: به دنبال یک مدل جدید و نو در سطح کشور با تجهیز مدارس آموزش از راه دور استان به تجهیزات الکترونیکی هستیم و برای افزایش پوشش تحصیلی  تفاهم نامه هایی برای همکاری های دوجانبه مابین آموزش و پرورش و اداره زندانها و بهزیستی در دست تدوین است که امیدواریم با انجام همکاری های مشترک بین سوادآموزی و مدارس آموزش از راه دور اتفاقات خوبی در زمینه پوشش تحصیلی حداکثری در استان رقم بخورد.

در ادامه رئیس اداره مشارکتهای مردمی آموزش و پرورش مازندران ضمن تبریک سالروز تأسیس مدارس آموزش از راه دور گفت: شعار آموزش از راه دور «آموزش آسان، با کیفیت، همیشه، همه جا و برای همه» است.

علیرضا درخور با بیان اینکه سه برنامه در دستور کار این شورا قرار دارد افزود: الکترونیکی کردن مدارس آموزش از راه دور استان، عقد تفاهم نامه در 5 شاخص با ادارات آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق استان و عقد تفاهم نامه با مجمع خیرین کشور در جهت حمایت از دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل از جمله مسائل مهم در دست اجرا در این مدارس می باشد.

به گزارش موج مازندران، در این برنامه از فعالین طرح «آبا» (آشتی با آموزش) در استان با اهدای لوح،  تقدیر شد.

همچنین شایان ذکر است هم اکنون 73 مدرسه آموزش از راه درور در 27 شهرستان استان فعالیت می کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه