English

محمود قلی‌زاده:

دامداران اردبیل نسبت به تمدید پروانه چرای دام اقدام کنند

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: دامداران دارای پروانه مرتعداری تا 8 آذر ماه امسال مهلت دارند پروانه چرای دام خود را تمدید کنند.

دامداران اردبیل نسبت به تمدید پروانه چرای دام اقدام کنند

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، محمود قلی زاده مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: دامدارانی که تا کنون نسبت به تمدید پروانه چرای دام اقدام نکردند، تا هشتم آذرماه امسال مهلت دارند با مراجعه به ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌های استان نسبت به تمدید پروانه چرای دام اقدام کنند.

وی افزود: عدم تمدید سالانه کارت پروانه چرای دام، ابطال و سلب امکان دامداری در مرتع را به همراه دارد و در صورت گسیل دام توسط دامدار به مرتع، به عنوان متخلف شناسایی و از طریق یگان حفاظت منابع طبیعی به مراجع قضایی (دادگستری) معرفی خواهند شد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل بیان کرد: در صورت عدم تمدید سالانه، پروانه چرای دام دامدار باطل و مرتع بلامعارض شناخته شده و اراضی ملی و مرتعی به سایر دامداران و یا عشایر واجد شرایط که در استان حضور دارند واگذار می‌شود.

قلی زاده تصریح کرد: عوارض تمدید پروانه چرا دام، سالانه از طرف سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور تعیین می‌شود که رقم آن بسیار ناچیز بوده و با هزینه کرد آن در اجرای طرح‌های اصلاحی و احیایی دوباره عواید و منافع آن به مرتعدار باز می‌گردد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه