English

آغاز مبارزه شیمیایی علیه علف های هرز در مزارع کلزا شهرستان کرمانشاه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت: از ابتدای کشت محصول کلزا در این شهرستان تاکنون بیش از 669 هکتار بر علیه علف های هرز مبارزه شده که از این مقدار 255 هکتار مبارزه غیر شیمیایی (هیرم کاری) و 414 هکتار مبارزه شیمیایی صورت گرفته است.

آغاز مبارزه شیمیایی علیه علف های هرز در مزارع کلزا شهرستان کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، پرویزی فر با اشاره به شرایط ویژه آب و هوایی در سال جاری گفت: امسال با توجه به تاخیر در بارش های پاییزه و توجه دوچندان به داشت مناسب محصول کلزا  شده که در این راستا مبارزه برعلیه آفات خسارت زا از جمله شته مومی و تریپس به صورت لکه ای در سطح 47 هکتار از مزارع کلزا شهرستان کرمانشاه انجام شد.

پرویزی فر سطح زیر کشت دانه روغنی کلزا را در شهرستان کرمانشاه 609 هکتار عنوان نمود و افزود: مزارع کلزای این شهرستان از نظر یکنواختی کشت و سطح سبز از وضعیت ایده آلی برخوردار است.

وی با بیان توصیه‌هایی جهت مبارزه گفت: کلزاکاران باید توجه داشته باشند که مبارزه موثر بر علیه عوامل خسارتزا باید در زمان مناسب و همچنین سموم تخصصی انجام شود و به همین دلیل حتما توصیه های کارشناسان کشاورزی را مد نظر خود قرار دهند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه در پایان گفت: بطور مثال شروع فعالیت شته مومی در مزارع کلزا در فصل پاییز بصورت لکه ای و در حاشیه مزارع می باشد و چنانچه در این زمان کانون های الوده سمپاشی شود، تراکم آفت در بهار و زمان گلدهی بشدت تقلیل می یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه