English

احمد داوطلب:

کشتار دام مولد از کل کشتار دام سنگین در کشتارگاه مشهد بیشتر است

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی بیان کرد: آمار کشتار دام سنگین امسال با افزایش همراه بود و در خرداد ماه به اوج خود رسیده است و همچنان نسبت به پارسال شاهد افزایش کشتار هستیم.

کشتار دام مولد از کل کشتار دام سنگین در کشتارگاه مشهد  بیشتر است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، احمد داوطلب مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: نسبت کشتار دام مولد از کل کشتار دام سنگین در کشتارگاه صنعتی مشهد استان هنوز زیاد است.

احمد داوطلب در ادامه این خبر متذکر شد: کشتار دام مولد شامل گاو و گوساله ماده ظرف یک سال اخیر در خراسان رضوی افزایش پیدا کرده است و سال ۱۳۹۹ بیشترین میزان کشتار دام مولد استان با هفت هزار و ۳۶۸ راس در خرداد ماه رخ داد.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی همچنین اضافه کرد: ظرف ماه مهر سال ۱۳۹۹، چهار هزار و ۷۹۸ راس دام مولد در خراسان رضوی کشتار و ثبت شده است که البته آمار کشتار مهر ماه پارسال در مقایسه با خرداد آن سال ۲ هزار و ۵۷۰ راس معادل ۳۴.۸ درصد کاهش داشته است.

وی تاکید کرد: آمار کشتار دام سنگین امسال با افزایش همراه بود که این روند در خرداد ماه ۱۴۰۰ با ۱۱ هزار و ۱۹۲ راس کشتار در کشتارگاه صنعتی مشهد به اوج خود رسیده است و وضعیت کشتار در مهر ماه ۱۴۰۰ با هفت هزار و ۳۷۱ راس کشتار به کمترین میزان خود در طول امسال رسید اما همچنان نسبت به پارسال شاهد افزایش کشتار هستیم.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در ادامه افزود: میزان کشتار دام در مهر امسال در مقایسه با خرداد امسال با سه هزار و ۸۲۱ راس کاهش نشان از ۳۴ درصد کاهش کشتار دام سنگین دارد.

وی همچنین با اشاره به بهبود نسبی کشتار دام در نیمه دوم امسال نسبت به نیمه نخست یادآور شد و گفت: افزایش قیمت شیر در شهریور ماه امسال موجب بهبود وضعیت اقتصادی گاوداری‌ها در استان شده است.

داوطلب در خاتمه اظهار کرد: علاوه بر این قیمت دام زنده تا حدودی افزایش یافته است به این ترتیب گاودار با حذف شمار کمتری از دام خود می‌تواند نقدینگی مورد نیاز را به دست آورد و افزایش قیمت نهاده‌های دامی که بیشتر در نهاده‌های تولید داخل مشاهده می‌شود همچنان وجود دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه