English

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

۷۶ درصد هم دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: 93 درصد از مردم مازندران دُز نخست و 76 درصد هم دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

76 درصد هم دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، دکتر قاسم اویس با بیان اینکه براساس مصوبه ستاد ملی کرونا که ستاد‌های استانی موظف به اجرای برنامه‌های آن هستند مقرر به بازگشایی مدارس از اواخر آذرماه شد، اظهار داشت: بازگشایی مدارس منوط به واکسیناسیون خانواده ها، دانش آموزان و معلمان است.

وی با اشاره به اینکه 93 درصد از مردم مازندران دُز نخست و 76 درصد هم دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند، ادامه داد: اکنون بیش از 90 درصد از معلمان و راننده‌ها در مرحله نخست واکسینه شدند و نیز 94 درصد از دانش آموزان مرحله نخست واکسیناسیون و معادل 70 درصد هم مرحله دوم را انجام دادند.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تأکید بر اینکه در تمام شرایط تا تکمیل تزریق واکسن، پروتکل‌های بهداشتی، فاصله اجتماعی یک تا دو متر و گذاشتن ماسک باید رعایت شود، به مدیران مدارس توصیه کرد: دانش آموزان را طوری در کلاس‌ها قرار دهند که فاصله یک تا دو متر بین آنان رعایت و از ماسک استفاده شود.

وی در پاسخ به نگرانی خانواده‌ها از بازگشایی مدارس گفت: لازم است به برنامه اداره کل آموزش و پرورش توجه شود که آیا حضور در کلاس‌ها اجباری یا داوطلبانه است، که پیشنهاد ما حضور داوطلبانه در مدارس است و خانواده‌ها هم بر اساس شرایط خودشان انتخاب می‌کنند.

دکتر اویس درباره روند تزریق دُز سوم واکسیناسیون تمامی گروه‌های سنی نیز تصریح کرد: بر اساس آمار ابتلا به بیماری در سنین بالای 60 سال، با شدت بیشتر و افزایش میزان مرگ و میر همراه است که با اولویت قرار گرفتن واکسیناسیون این گروه سنی، در حال حاضر نیز افراد بالای 60 سالی که واکسن سینوفارم و برکت زدند باید دُز سوم را دریافت کنند.

وی ابراز داشت: از آنجا که بر اساس مطالعات؛ میزان اثربخشی واکسن از 4 ماه به بعد کاهش می‌یابد، احتمال واکسیناسیون سایر گروه‌های سنی نیز وجود دارد.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه واکسن به اندازه کافی در مراکز تجمیعی وجود دارد افزود: اکنون که با کاهش مراجعه افراد برای تزریق دُز دوم و یادآور مواجهیم از مردم می‌خواهیم تا مراحل تکمیلی واکسیناسیون را به تأخیر نیندازند به ویژه گروه‌های سنی تا 30 سال که زیر 85 درصد از آنان واکسینه شدند، لازم است تا مانند سایر گروه‌های سنی اقدام کنند تا 90 درصد از آنان واکسینه شوند.

وی بیان داشت: تا زمان اطمینان از مهار کامل ویروس کرونا، با استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی به ویژه در روز‌های سرد سال که معمولاً در منازل درب‌ها بسته است به ازای هر ساعت، 3 تا 4 بار پنجره‌ها را برای تهویه هوا باز کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه