English

رئیس اورژانس کشور:

فعال شدن مجدد اورژانس هوایی مازندران طی روزهای آینده

رئیس اورژانس کشور گفت: اورژانس هوایی مازندران که حدود سه ماه قبل بر اثر حادثه‌ای دچار نقص شد تا چند روز دیگر فعال می‌شود.

فعال شدن مجدد اورژانس هوایی مازندران طی روزهای آینده

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، جعفر میعادفر در آیین تکریم و معارفه رئیس اورژانس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به حجم ترافیک در این استان به واسطه گردشگر پذیری و افزایش تردد از یک سو و همچنین تداخل و نزدیکی شهر‌ها به همدیگر اظهار داشت: مجموعه‌ای موتور آمبولانس خریداری و مقرر شد تا پایان سال به 12 کلانشهر از جمله به مازندران اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه به منظور مدیریت زمان و کاهش تلفات، مازندران که در مسیر چندگانه قرار دارد و دسترسی خدمات فوریت‌های پزشکی با وجود حجم ترافیک به سختی انجام می‌شود، ادامه داد: تا پایان سال با راه اندازی اتوبوس آمبولانس سهمی برای مازندران در نظر گرفته شد تا هنگام وقوع حوادث پرتلفات، اتوبوس آمبولانس بتواند همزمان 10 تا 12 مصدوم را به مراکز فوریت‌های پزشکی استان منتقل کند.

رئیس اورژانس کشور همچنین با اشاره به فعالیت 3 هزار پایگاه در کشور، افزود: از این تعداد 50 پایگاه به‌ صورت هوایی و دو پایگاه دریایی در جنوب کشور و حدود 130 اورژانس موتوری در شهر‌های بزرگ فعال است که در استان مازندران هم حدود 96 پایگاه زمینی و یک پایگاه هوایی خدمت‌رسانی می‌کند.

وی انتقال سریع بیماران و مصدومان به مراکز درمانی را از جمله ویژگی‌های اورژانس هوایی عنوان و گفت: اورژانس هوایی مازندران که حدود سه ماه قبل بر اثر حادثه‌ای دچار نقص شد تا چند روز دیگر فعال می‌شود.

میعادفر با اشاره به اینکه اورژانس سالانه حدود 4.5 میلیون مأموریت انجام می‌دهد که از این تعداد 500 هزار مأموریت بیرون از منازل اتفاق می‌افتد، عنوان داشت: از مجموع مأموریت سالانه، حدود 5 هزار مأموریت به‌ صورت هوایی در مناطق سخت گذر و در شهر‌های کوچک با دسترسی پایین صورت می‌گیرد.

رئیس اورژانس کشور با بیان اینکه 24 هزار نفر در اورژانس فعال هستند، بیان داشت: تقدیم 19 شهید در دوران کرونا و انتقال حدود 45 پیوند اعضا با حضور تیم جراحی ماهر در سال‌های اخیر را از افتخارات اورژانس کشور اعلام کرد.

به گزارش موج مازندران، در پایان این آیین از دکتر صالح طبری با خدمات 5 ساله به عنوان رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی مازندران تکریم و دکتر حبیبی به عنوان سرپرست اورژانس 115 دانشگاه علوم پزشکی مازندران معرفی شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه