English

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ساری خبر داد:

تولید بیش از ۲ میلیون بوته گُل فصلی در گلخانه شهرداری ساری

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ساری با اعلام اینکه در طول یک‌سال بیش از دو میلیون بوته گل فصلی در گلخانه فضای سبز شهرداری تولیدشده است، گفت: این اقدام می‌تواند گام بلند شهرداری مرکز استان جهت خودکفایی و بی‌نیازی از خرید گل و نهال باشد.

تولید بیش از 2 میلیون بوته گُل فصلی در گلخانه شهرداری ساری

به گزارش خبرگزاری  موج مازندران، سید سلمان ابوالقاسمی با اعلام این خبر اظهار داشت: 18 هزار و 800 مترمربع گلخانه باز و سرپوشیده با تنوعی از گل‌های فصلی و آپارتمانی در شهرداری ساری وجود دارد که تمام مراحل از جمله تسطیح خاک تا آماده‌سازی کرت، بذرپاشی، کود دهی و آب دهی متداوم با توان و ظرفیت داخلی سازمان و برای استفاده و به‌ کارگیری در فضای سبز سطح شهر و زیبایی منظر شهری انجام می‌شود.

وی ادامه داد: افزایش کیفیت تولید گیاهان فصلی و گلدانی، بستر تغذیه خوب برای گل‌ها توسط کارشناسان امر در شهرداری ساری فراهم است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ساری شمار تولید گل فصلی در طول سال را 2 میلیون بوته اعلام کرد و گفت: طی این مدت واحد تولیدات این سازمان 45000 گلدان گل نشا دائمی و پوششی نیز تولید کرده است.

وی افزود: همچنین این سازمان با تولید بیش از 15 هزار گلدان گل آپارتمانی و سالانه بیش از 60 هزار اصله درختچه‌های زینتی موفق شد برای حفظ فضای سبز شهری به خودکفایی برسد.

ابوالقاسمی تصریح کرد: گل‌های همیشه‌بهار، بنفشه، میمون، شب‌بو، قرنفل، لادن، اطلسی از گونه‌های تولیدی در این گلخانه است که در 35 پارک شهری، بلوارها و میادین شهر ساری کاشته می‌شود.

وی عنوان داشت: در سال آینده هم برنامه‌های مدون و گسترده‌ای برای تولید گل و نهال در این سازمان در نظر گرفته‌شده است که می‌تواند گام بلند شهرداری مرکز استان جهت خودکفایی و بی‌نیازی از خرید گل و نهال باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه