English

مدیر جهاد کشاورزی میاندورود خبر داد:

فعالیت گلخانه هیدورپونیک سبزی و صیفی در میاندورود/ تولید ۴۰ تن فلفل دلمه ای

مدیر جهاد کشاورزی میاندورود از فعالیت گلخانه هیدورپونیک سبزی و صیفی در این شهرستان خبر داد.

فعالیت گلخانه هیدورپونیک سبزی و صیفی در میاندورود/ تولید 40 تن فلفل دلمه ای

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، سید اسماعیل علوی با اشاره به بازدید فرماندار میاندورود از گلخانه هیدورپونیک سبزی و صیفی در روستای چوکلا بخش مرکزی این شهرستان، اظهار داشت: این گلخانه نخستین گلخانه هیدروپونیک شهرستان است که در سال 89 احداث و با کشت خیار فعالیت خود را آغاز و در حال حاضر نیز به کشت فلفل دلمه ای اختصاص دارد و با 4 نفر به طور مستقیم و 35 نفر کارگر فصلی در زمان پیک برداشت اشتغالزایی کرده است.

وی ادامه داد: این گلخانه در حال حاضر با تولید فلفل دلمه ای با رقم های وست لند قرمز و زرد و مگنو نارنجی به مساحت 3 هزار مترمربع با پیش بینی تولید 40 تن برای یک دوره یکساله فعالیت دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود افزود: این واحد در سال جاری با دریافت 15 میلیارد ریال تسهیلات از بخش اعتبارات بهین یاب جهاد کشاورزی، اصلاح و نوسازی شد.

وی با بیان اینکه کشت هیدروپونیک نیاز به شخم، آبیاری، مبارزه با آفات خاک و مبارزه با علف های هرز ندارد و بقیه عملیات زراعی نیز ساده تر بوده و از مصرف آب در این روش به طور قابل ملاحظه ای کاسته می شود، گفت: امکان تولید محصول در اراضی و مکان های غیرقابل کشت، کاهش آفات و بیماری ها، تولید محصول سالم، افزایش کیفیت محصول به میزان چند برابر و تولید خارج از فصل محصول از دیگر مزایای کشت هیدروپونیک است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه