English

سرپرست شرکت گاز استان مازندران مطرح کرد:

بهینه‌سازی موتورخانه‌ها؛ اقدام حمایتی شرکت ملی گاز ایران

سرپرست شرکت گاز مازندران گفت: شرکت ملی گاز ایران برای کاهش 10 درصدی مصرف گاز و گاز بهاء مشترکین، طرح بهینه‌سازی رایگان موتورخانه‌ها در بخش خانگی، تجاری و اداری را در دست اقدام دارد.

بهینه‌سازی موتورخانه‌ها؛ اقدام حمایتی شرکت ملی گاز ایران

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، مقدم بیگلریان با اعلام این خبر اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی شاهد رشد شتابانی در حوزه گازرسانی در کشور بودیم که در جهت محرومیت‌زدایی و توسعه عدالت اجتماعی صورت گرفت و همین باعث شد که امروز 75 درصد از سبد انرژی خانوار را گاز تشکیل دهد که جای خوشحالی دارد، ما هم در سازمانی کار می‌کنیم که تمام فعالیتش خدمت رسانی به مردم عزیز است و خدا را شکر می‌کنیم که چنین فرصتی را برای بنده و همکارانم فراهم نموده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ما در استان مازندران 21 هزار و 120 کیلومتر شبکه گازرسانی و 825 هزار انشعابات علمک داریم که با اجرای چنین حجم کاری، در حال حاضر حدود یک میلیون و 526 هزار مشترک بهره مند از گاز طبیعی داریم و از این میزان 92 درصد مشترکین  خانگی و 8 درصد صنعتی و عمومی هستند.

سرپرست شرکت گاز مازندران بیان داشت: در بخش مشترکین عمده و بزرگ، 3 نیروگاه مقیاس بزرگ،  24 نیروگاه مقیاس کوچک و حدود 34 شهرک صنعتی از نعمت گاز برخوردار هستند و از 61 شهر در استان در 59 شهر گازرسانی انجام شده و همچنین از 2 هزار و 970 روستایی که قابلیت گازرسانی دارند در 2 هزار و 460 روستا گازرسانی انجام شده و موارد باقیمانده کار با قوت در حال اجرا است.

وی افزود: ضریب نفوذ گازرسانی در حوزه شهری 99.9 و در حوزه روستایی 95.1 است و جا دارد بیان کنیم که مازندران در حوزه گازرسانی روستایی رتبه دوم کشور را دارد.

بیگلریان گفت: بخشی از پروژه‌های بالادستی تقویت گاز شمال و شمال شرق کشور انجام شده است و یک فاز آن به زودی به بهره‌برداری می‌رسد و ایستگاه تقویت فشار آرادان سمنان هم در سال آینده برای همین منظور به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اذعان داشت: تقویت شبکه و تعمیرات ایستگاه‌های گاز برای بخش خانگی و صنعتی انجام شد تا با اطمینان خاطر، زمستان سال جاری را سپری کنیم.

سرپرست شرکت گاز مازندران عنوان داشت: در بحث بهینه‌سازی موتورخانه‌ها شرکت ملی گاز ایران این فرصت را ایجاد کرده تا بدون پرداخت هزینه در بخش خانگی تجاری و اداری با انجام‌ عایق کاری موتورخانه، نصب رسوب‌گیر مغناطیسی و تنظیم مشعل را انجام شود و این باعث می‌شود که ضمن کاهش گاز بهاء مشترکین، در مصرف گاز هم 10 درصد صرفه‌جویی شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه