English

حمید رضا اسلامی:

زنگ خطر کاهش ذخایر خونی در خراسان رضوی بصدا در آمد

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی بیان کرد: سرمای هوا و احساس خطر از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ مراجعه به پایگاه‌های اهدای خون در خراسان رضوی را کاهش داده است.

زنگ خطر کاهش ذخایر خونی در خراسان رضوی بصدا در آمد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حمید رضا اسلامی مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: ذخایر خونی مورد نیاز بیماران در این استان رو به کاهش گذاشته است به طوری که هم‌اینک خراسان رضوی از این جهت در وضعیت هشدار قرار دارد.

اسلامی همچنین در مورد علت کاهش اهدا خون اضافه کرد: سرمای هوا و احساس خطر از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ مراجعه به پایگاه‌های اهدای خون در خراسان رضوی را کاهش داده است از این رو از اهدا کنندگان تقاضا می‌شود در شرایط کنونی به یاری بیماران نیازمند خون بیایند.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی در ادامه تصریح کرد: امسال تاکنون ۱۲۲ هزار و ۶۶ داوطلب اهدای خون به پایگاه‌های اهدای خون استان خراسان رضوی مراجعه کرده‌اند که ۹۲ هزار و ۳۸۶ نفر از آنان شرایط لازم را داشته و موفق به اهدای خون شده‌اند.

وی در مورد میزان ذخائر خون خراسان رضوی متذکر شد: از این تعداد ۵۲ هزار نفر اهدای کننده مستمر بوده یعنی چند بار در سال خون را اهدا کرده‌اند و بقیه برای نخستین بار خون داده و یا سابقه اهدای خون داشته‌اند و اداره‌کل انتقال خون خراسان رضوی وظیفه اهدای خون به ۶۲ بیمارستان استان خراسان رضوی را بر عهده دارد و این در حالی است که با مشکلات عدیده‌ای از جمله کمبود اعتبارات و کمبود پرسنل مواجه است.

اسلامی در خاتمه یادآور شد: خراسان رضوی پس از استان‌های تهران و شیراز سومین تولید کننده خون کشور به شمار می‌رود و ۱۳ پایگاه و مرکز اهدای خون در استان ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی دایر است. ۶ مرکز از این تعداد در مشهد، پنج پایگاه در شهر‌های سبزوار ، نیشابور ، تربت‌حیدریه ، گناباد ، قوچان و ۲ مرکز نیز در شهر‌های کاشمر و تربت‌جام فعالیت دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه