English

حجت الاسلام حجت گنابادی‌نژاد:

الزام در ایجاد زائرسراهای وقفی در خراسان رضوی

سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی بیان کرد: در طول سال شاهد ورود زائران پیاده متعددی به مشهد مقدس هستیم اما اوج این حضور مربوط به دهه آخر صفر است، در این خصوص نیز ما دستگاه متولی و محور برای این موضوع نداریم.

الزام در ایجاد زائرسراهای وقفی در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حجت الاسلام حجت گنابادی‌نژاد سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی در جلسه ای اعلام کرد: نیاز اقامتی زائران بسیار مهم است و وجود اقامتگاه‌های ارزان‌قیمت در استان ظرفیت بسیار خوبی است اما این زائرسراها باید وقف شوند در غیر این صورت در آینده دچار مشکل خواهند شد.

حجت الاسلام گنابادی‌نژاد این سخنان را در جلسه دیدار با مدیران اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی عنوان کرد و افزود: اگرچه در حوزه اقامتگاه های ارزان قیمت از ظرفیت زائرسراها، حسینیه ها، مدارس، اماکن شهرداری و در شرایط بحرانی از ورزشگاهها نیز استفاده می شود اما باید در این خصوص نشست هایی با مدیران مربوطه برگزار و برای ارائه خدمات بهتر چاره اندیشی شود.

سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی ادامه داد: می بایست از تمام ظرفیت ها برای خدمت به زائران رضوی در مسیرهای ورودی به مشهد بهره گیری شود و ۷۰ درصد زائران از طریق جاده به این شهر سفر می کنند و از این رو باید از تمام ظرفیتهای لازم، به ویژه بقاع متبرکه در قالب میقات الرضا بهره برد، در معاونت امور زائران استانداری خراسان رضوی چند کارگروه و کمیته وجود دارد و یکی از آنها کارگروه بقاع متبرکه بوده است که باید این کارگروه فعالیت بیشتری داشته باشد.

وی همچنین تاکید کرد: شیوع کرونا ، شرایط یکسانی برای همه دستگاههای اجرایی به وجود آورده و آنها را برای مدتی دچار مشکل کرده است و ویروس کرونا دیگر ناشناخته نیست و ما با استفاده از تجربه یک سال و اندی از شیوع کرونا باید در همه شرایط به وجود آمده ناشی از این ویروس، برنامه ریزی لازم برای فعالیت های خود را داشته باشیم.

حجت الاسلام گنابادی تصریح کرد کرد: باید برای زائری که قصد سفر به مشهد مقدس را دارد از ابتدای حرکت زائر، برنامه ریزی فرهنگی و معنوی انجام گیرد تا در تمام طول مسیر از این برنامه ها بهره مند شود و دیگر نگران فراهم آوردن نیازهای خود در جاده نباشد.

وی همچنین اظهار کرد: در طول سال شاهد ورود زائران پیاده متعددی به مشهد مقدس هستیم اما اوج این حضور مربوط به دهه آخر صفر است، در این خصوص نیز ما دستگاه متولی و محور برای این موضوع نداریم، اگر چه جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده برای خدمت رسانی به این زائران فعالیت دارد اما کافی نیست، باید دستگاه اجرایی محور سازماندهی تشکلهایی مانند جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده قرار گیرد.

حجت الاسلام گنابادی در خاتمه یادآور شد: زائری که به مشهد مقدس مشرف می شود، به طور متوسط حدود یک شبانه روز از وقت خود را با حضور در بارگاه منور رضوی به زیارت می گذراند، و باقی اوقات خود را در بیرون حرم مطهر سپری می کند، لذا باید برای ساعات مزبور برنامه ریزی لازم ویژه زائر انجام گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه