English

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان اعلام کرد:

کاهش۳.۲ متر مکعب در ثانیه آب شرب با استفاده از فناوری های نوین

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان از کاهش3.2 متر مکعب در ثانیه آب شرب با استفاده از فناوری های نوین خبر داد.

کاهش3.2 متر مکعب در ثانیه آب شرب با استفاده از فناوری های نوین

به گزار ش خبرگزاری موج اصفهان، هاشم امینی در بازدید وزیر نیرو از تصفیه‌خانه بزرگ آب اصفهان گفت: با به پایان رسیدن افق طرح آبرسانی اصفهان بزرگ در سال 1386، با مدیریت هدررفت و کاهش سرانه مصرف به شیوه نوین، آب شرب شهرها و روستاهای تحت پوشش این سامانه با کمترین چالش تامین شد‌.

وی گزارشی از وضعیت تامین آب شرب در استان اصفهان و چالش‌های موجود ارائه داد و اظهار کرد: از سال 1377 و به تعبیری 1387  تنش آبی در استان اصفهان با کاهش بارش‌ها و خشکی زاینده رود شروع شد و متاسفانه در سال زراعی ۱۴۰۰_۱۳۹۹ نیز این شرایط ادامه یافت.

این مقام مسئول گفت: کاهش بارش‌ها موجب کاهش منابع آبی استان شد و عدم توازن نیاز و مصرف را در پی داشت.

وی به یکی از تهدیدهایی که در سامانه آبرسانی اصفهان وجود دارد اشاره کرد و گفت: تامین آب مورد نیاز ۸۹ درصد از جمعیت استان از یک تونل و تصفیه‌خانه، به لحاظ استانداردهای تأمین آب شرب یک مخاطره است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان به افزایش جمعیت ناشی از مهاجرت و پروژه مسکن مهر و تاکید بر آبرسانی به روستاها اشاره و تصریح کرد: هم اکنون ۹۸ شهر و 949 روستا با جمعیت ۴ میلیون ۸۵۰ هزار نفر تحت پوشش خدمات این شرکت هستند که بخشی از نیاز آبی این جمعیت شامل 40 شهر و بیش از 560 روستا از منابع آب زیرزمینی اعم از چشمه‌ها و قنوات تأمین می‌شود.

امینی درخصوص ۵۸ شهر و380 روستای دیگر در استان با ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت، گفت: آب این شهرها و روستاها از محل تصفیه خانه آب باباشیخعلی ، چاه های فلمن و چاه های متفرقه تامین می شود.

وی مجموع آب تولیدی در سامانه نخست آبرسانی به اصفهان بزرگ را در حدود ۱۳ و نیم متر مکعب بر ثانیه و نیاز آبی جمعیت تحت پوشش را در حدود ۱۷ و نیم متر مکعب بر ثانیه اعلام کرد.

امینی از کمبود ۴ متر مکعبی آب در تابستان سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: امسال یکی از بدترین سال‌های ما بود و بیشترین حجم آبرسانی سیار را داشتیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان توضیح داد: تابستان امسال62 میلیون لیتر آبرسانی سیار با حدود 6000 دستگاه تانکر در شهرهای اصفهان، خمینی شهر، شاهین شهر و نجف آباد داشتیم.

وی با اعلام این که بر اساس اطلس وزارت نیرو و شرکت مهندسی آب کشور، استان اصفهان کمترین آب بدون درآمد را دارد، گفت: در این سال‌ها در حد امکان از شبکه‌های فرسوده نشت گیری و نشت یابی کردیم و در رتبه بالاتری از استان‌های با اقلیم خشک مثل قم و یزد قرار داریم.

امینی در ادامه به سرانه مصرف آب شرب در بخش خانگی در استان اشاره و عنوان کرد: سرانه مصرف هر نفر در شبانه روز در سال ۸۶، حدود ۱۸۹ لیتر بود که این عدد را تا سال ۹۷ به ۱۴۹ لیتر رساندیم و در حوزه کاهش سرانه مصرف نیز موفق عمل کردیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان درخصوص  یکسری اقدامات فنی و فرهنگی برای عبور از تنش آبی اشاره و اظهار کرد: از جمله این اقدامات مدیریت فشار اب، تله متری و هوشمندسازی، مدیریت تأمین و آبرسانی سیار بود.

هاشم امینی با بیان اینکه خود را برای شرایط اضطراری و کاهش ۳۰ تا ۵۰ درصدی آب آماده کرده‌ایم، گفت: سامانه مانیتورینگ هوشمند، در مدار بهره برداری است و در حدود ۱۶۵ نقطه از ایستگاه‌های پمپاژ و مخازن را تحت پوشش این سامانه برده ایم که یکی از جامع ترین سامانه ها در کشور است.

وزیر نیرو در آبفا اصفهان (1)

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه