English

سید حمید سجادی تاکید کرد؛

لزوم دعوت از جهانیان برای بازدید از زیرساخت‌های ورزشی کیش

وزیر ورزش و جوانان در دیدار با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر لزوم جذب سرمایه گذار برای ارتقا زیرساخت های ورزشی این جزیره، گفت: فدراسیون تیم های ملی فوتبال ساحلی می توانند از فدراسیون های جهانی دعوت کنند تا زیر ساخت های حوزه ورزش این منطقه آزاد را ببینند.

لزوم دعوت از جهانیان برای بازدید از زیرساخت‌های ورزشی کیش

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، در نشستی که با حضور سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان و جعفر آهنگران مدیرعامل و رییس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش، جمعی از سرمایه گذاران بخش خصوصی و روسای فدراسیون های ورزشی به مناسب 20 آبان ماه روز ملی کیش، برگزار شد، در خصوص ارتقا و توسعه ورزش های آبی ساحلی و نقش آن در جذب توریسم در مناطق آزاد، مسایلی مهم و راهگشا مطرح شد.

سجادی در این باره عنوان کرد: همانطور که مستحضرید، جزیره کیش در استان هرمزگان جنوب ایران و در خلیج فارس واقع شده است این منطقه با توجه به موقعیت استراتژیکی و با دارا بودن پتانسیل های بالقوه جزو مناطق به شمار می آید.

وی بیان داشت: با توجه به مطالب فوق با قاطعیت می توان گفت؛ که حوزه ورزش به ویژه تیم های باشگاهی فوتبال ساحلی به میزان قابل توجهی ارتقا پیدا کند.

وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: مینی فوتبال جزو رشته‌های محبوب جهانی است و اخیرا با ورود رشته پرطرفدار مینی فوتبال به حوزه ورزش، اینگونه به نظر می رسد که این ورزش جهانی می تواند، زمینه های لازم را برای توسعه و جذب گردشگران خارجی ایجاد کند.

سجادی در ادامه سخنان خود یادآور شد: من نسبت به زیر ساخت های حوزه ورزش ساحلی در جزیره کیش آشنایی کامل دارم و و این پتانسیل های مهم در سطوح مختلف ورزشی قابل توسعه و بهره برداری است.

وی عنوان کرد: فدراسیون تیم های ملی فوتبال ساحلی می توانند با سایر کشورها تعاملاتشان را ارتقا دهند و از فدراسیون های جهانی دعوت به عمل بیاورند تا زیر ساخت های حوزه ورزش این منطقه آزاد را ببینند.

وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: از آنجاییکه این جزیره دارای زیبایی ها خاص و ویژگی های منحصر به فردی است. منطقه شرق و غرب جزیره کیش، هر کدام به طور مجزا می تواند فرصت های مهمی را برای حوزه های مختلف ورزش خلق کند. 

وزیر ورزش و جوانان بیان داشت: دستاورد های انقلاب اسلامی هم در حوزه ورزش زبانزد خاص عام است همانگونه که مطرح کردیم، این منطقه در حوزه فوتبال ساحلی، تنیس ساحلی، هند بال ساحلی و چوگان ساحلی دارای مزیت های مهم است. نخستین دوره رقابت های چوگان ساحلی در شمال کشور برگزار شد و ما امید داریم که در آینده ای نه چندان دور این اتفاق مهم و خوشایند برای منطقه آزاد کیش هم در حوزه ورزش چوگان ساحلی رقم بخورد و ما میزبان مهمانان متعدد از سراسر جهان خواهیم بود.

وی افزود: یکی از مهمترین توقعات مردم از وزارت ورزش و جوانان این است که اقدامات لازم در تسریع اتمام پروژه های نیمه تمام انجام شود. 

وزیر ورزش و جوانان بیان داشت: در شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی نزدیک به 270 پروژه سنگین داریم و بطور متوسط با تعرفه سال 1400 که هم اکنون، ما حدود 10 هزار و پانصد میلیارد تومان برای تکمیل پروژه های نیمه تمام شرکت توسعه اعتبارات لازم داریم. 

وی اظهار داشت:  اگر بخواهیم برای تکمیل این پروژه ها تنها به اعتبارات دولتی اتکا کنیم در چنین شرایطی، قریب به 55 سال دیگر سرنوشت پروژه های سنگین مشخص خواهد شد و از سویی دیگر هم حدود 4 هزار و صد پروژه نیمه سبک ملی و استانی داریم که دفتر فنی و مهندسی، مسئول پیگیری این پروژه ها است. 

وی اذعان داشت: چه بسی، پروژه هایی آماده تحویل به مردم نبوده اما با شتاب از سوی مسئولان به بهره برداری رسیده و از سویی دیگر برخی از پروژه ها به اتمام رسیده اما متاسفانه نیرویی که منجر به ارتقا این اماکن شود، در اختیار نداشتیم. 

وی در پایان گفت: تنها اعتبارات دولتی برای ارتقا زیر ساخت های مناطق آزاد در بخش های مختلف پاسخگو نیست و علاوه بر آن مشارکت مردم و سرمایه گذاران بخش خصوصی در این امر دخیل است. همانگونه که خیران مدرسه ساز و مسجد ساز برای توسعه و آبادانی شهر و کشورمان تلاش می کنند. امید داریم در آینده نه چندان دور، اسپانسرهای ورزشی هم برای ارتقا این حوزه مهم و کمک به نسل های آینده در این بخش مهم ورزشی سرمایه گذاری کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه