English

محمد علی کیانی:

الزام به تشکیل قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا در خراسان رضوی

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: خراسان رضوی کمترین میزان سرانه تخت بستری نسبت به جمعیت را در سطح کشور داراست و این در حالی است که سالانه ۳۵ میلیون زائر بارگاه منور رضوی نیز وارد استان خراسان رضوی می‌شوند.

الزام به تشکیل قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد علی کیانی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خبری اعلام کرد: از ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا در استانداری خراسان رضوی تشکیل و ستاد‌های اجرایی نیز در دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی استان ایجاد شده است.

کیانی در ادامه افزود: با تاکید استاندار خراسان رضوی، قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا در قالب ۹ کمیته در تمامی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی باید تشکیل شود تا بتوان به شکل مناسبی برای مواجهه با پیک‌های احتمالی بعدی، آمادگی خدمات‌رسانی به بیماران را داشت.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین تاکید کرد: کمیته علمی یکی از کمیته‌های مهم قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا خراسان رضوی محسوب می‌شود که با حضور اساتید و اعضای هیئت علمی برجسته دانشگاه تشکیل شده است.

وی افزود: لازم است که تمامی دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی استان ضمن تشکیل کمیته علمی در ذیل قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا با کمیته علمی استانی نیز ارتباطی فعال داشته باشند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد متذکر شد: تامین اکسیژن و بارزسی از تمامی مراکز درمانی برای بررسی کیفی و فنی دستگاه‌های اکسیژن ساز پیش از مواجهه با پیک ششم کرونا الزامی است.

کیانی ادامه داد: در حال حاضر با توجه به اینکه هنوز وارد موج کرونا نشده‌ایم بهترین زمان برای بررسی زیر ساخت‌های بهداشتی و درمانی و مدیریت تخت‌های بیمارستانی برای ارائه خدمات به بهترین شکل ممکن به بیماران محسوب می‌شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: افزایش تست‌های کرونا، گسترش برنامه واکسیناسیون، بهبود فرایند آنالیز آمارها، تشکیل کمیته ICU و سیستم پلاک‌گذاری تخت‌های بستری از دیگر مواردی است که باید در دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی استان مورد توجه قرار داد.

وی اظهار کرد: خراسان رضوی کمترین میزان سرانه تخت بستری نسبت به جمعیت را در سطح کشور داراست و این در حالی است که علاوه بر خدمت‌رسانی به جمعیت زیر پوشش، سالانه ۳۵ میلیون زائر بارگاه منور رضوی نیز وارد استان خراسان رضوی می‌شوند.

کیانی در خاتمه خاطرنشان کرد: پیگیر رفع مشکلات و بهبود زیر ساخت‌های بهداشتی و درمانی استان خراسان رضوی به طور مستمر هستیم و در کنار این موضوع می‌توان از ظرفیت ارزشمند خیران سلامت نیز به شکل مناسبی استفاده کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه