English

مدیر عامل مخابرات منطقه قم:

استان قم دارای رتبه نخست در پوشش جمعیتی تلفن همراه در سطح کشور است

مدیر عامل مخابرات منطقه قم گفت: استان قم دارای رتبه نخست در پوشش جمعیتی تلفن همراه در سطح کشور است.

استان قم دارای رتبه نخست در پوشش جمعیتی تلفن همراه در سطح کشور است

محمد حاج عینی در گفتگو با خبرنگار موج در خصوص اهمیت ارتباطات و توسعه زیرساختها در قم اظهار داشت: در بحران کرونا نقش ارتباطات بسیار مهم بود و آموزش در سطح مدارس و دانشگاهها و مراکز علمی و حوزوی از طریق فضای مجازی رقم خورد.

مدیر عامل مخابرات منطقه قم افزود: در این باره تلاش شد ارتباطات با کیفیت خوبی اتفاق بیفتد و به خصوص با برنامه شاد که ویژه دانش آموزان است زیرساختهای لازم برای ارتقای کیفیت فراهم شود، در این راستا ارتباطات موجب کاهش تردد در سطح شهر و کسب و کارهای زیادی از این طریق احیا شد.

وی در خصوص عملکرد یک سال اخیر بیان کرد: شماره های منصوبه سوئیچ تلفن ثابت 627 هزار و 241 پورت و شماره های مشغول به کار تلفن ثابت 499 هزار و 101 شماره است و در حال حاضر محدودیتی در واگذاری تلفن  ثابت نداریم.

حاج عینی عنوان کرد: ضریب نفوذ تلفن ثابت 34.8 درصد و تعداد شماره های تلفن همراه یک میلیون و 974 هزار و 527 مورد و ضریب نفود تلفن همراه 137.86 درصد است.

وی خاطرنشان کرد: سه نوع تکنولوژی شامل توجی و تری جی و فورجی در استان قم داریم که 542 تکنولوژی در قم توجی و 954 تری جی و فورجی است.

مدیر عامل مخابرات منطقه  قم گفت: در زمینه همراه اول 99.9 پوشش در استان وجود دارد و استان قم دارای رتبه نخست در پوشش جمعیتی تلفن همراه در سطح کشور است.

وی افزود: اینترنت ای دی اس ال 135 هزار و 500 مورد نصب  و 117 هزار مورد مشغول به کار است، در بحث اف تی تی اچ  که سرعت بیشتری دارد منصوبه 17 هزار و مشغول به کار 14 هزار است.

حاج عینی تصریح کرد: 179 روستای قم دارای ارتباط است و از شاخصه کشوری جلوتر هستیم روستاهایی که اینترنت دارند غیر از بستر همراه اول 161 مورد و روستاهایی که ارتباطشان فیبر است 102 مورد است.

وی خاطرنشان کرد: زیرساخت های مخابراتی استان قم مطلوب است و بیش از 2 هزار کیلومتر فیبر داریم، با این وضعیت با توجه به اینکه ارتباطات استراتژِیک است باید به توسعه آن توجه شود و بتوانیم تکنولوژی روز را بیاوریم.

مدیر عامل مخابرات منطقه قم بیان کرد: در این باره مطالباتی از مردم داریم که همراهی لازم را داشته باشند، دغدغه دیگر عدم تناسب درآمد با هزینه است که یکی از موانع جدی توسعه شبکه مخابرات به شمار می رود و نیاز به اصلاح تعرفه داریم و اگر تحقق نیابد نمی توانیم توسعه و پیشرفتی داشته باشیم، البته هدف گرانی نیست و باید حداقل هایی را برای نگهداری تلفن ها بپردازیم.

وی گفت: استان قم دارای چندین رتبه در سطح کشور است که در این میان کسب رتبه بهینه سازی شبکه سیار در سطح کشور و رتبه نخست ارزیابی شبکه تلفن ثابت و دیتا و برخورداری از کیفیت بالای اینترنت از آن جمله است، همچنین در اف تی تی اچ از سطح کشور بالاتر هستیم.

حاج عینی عنوان کرد: یکی از از دغدغه های جدی سرقت تجهیزات است که در ماههای اخیر 400 میلیون خسارت به مخابرات وارد کرده و با خرید مجدد تجهیزات و اخلال در سیستم به مراتب با خسارات بیشتری مواجه هستیم.

وی در پایان با اشاره به بالا رفتن هزینه های انجام خدمات مخابراتی، نگهداری و خرید تجهیزات در مقابل تعرفه های پایین قیمت که از 18 سال پیش تا کنون هیچگونه تغییری نداشته است خاطرنشان کرد: پیشرفت و توسعه مخابرات باید با هزینه های امروز متعادل گردد و درجهت پیشرفت اهداف و خدمت رسانی بهتر به مشتریان با تکنولوژی بهتر گامهای بلندی برداشته شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه