English

مدرسه تابستانه شهروندی شهرآموز کاندیدای کسب جایزه الهام بخش یونیسف شد

مدرسه تابستانه شهروندی «شهرآموز» که طراحی و اجرای آن با تلاش 6 ماهه مجموعه شهرداری، سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد، گروه‌های مردم نهاد و با استفاده از ظرفیت بومی رخ داد، کاندیدای کسب جایزه الهام بخش یونیسف شد.

مدرسه تابستانه شهروندی شهرآموز کاندیدای کسب جایزه الهام بخش یونیسف شد

به گزارش خبرگزاری موج یزد به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد: در  اولین دوره اجرای این طرح، ۵۵  نوجوان دختر و پسر و کودکان با شرایط خاص و دارای معلولیت از نقاط مختلف شهر حضور یافتند تا عدم تبعیض و رفتار با کودکان شرایط خاص به عنوان فردی از جامعه با حقوق طبیعی افراد را بصورت عملی یاد بگیرند. همچنین باتوجه به رعایت اصل حقوق کودکان در برگزاری دوره سعی شد از نظرات و کمک های کودکان استفاده شود.

مراسم اختتامیه این طرح به تازگی برگزار شد و در ادامه با اجرای موفق این رویداد، توانست از بین ۸۰ طرح ارسالی از سراسر جهان به صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل،  پس از داوری،  در بین سه نامزد نهایی دریافت جایزه "مشارکت کودکان الهام بخش" قرار گرفت.

طرح مدرسه "شهرآموز"، با انتقال مفاهیم شهروندی در ۵ محور اصلی از جمله شهر و فرهنگ  شامل میراث فرهنگی شهر و هنر های شهری، شهر و طبیعت شامل محیط زیست و پسماند، شهر و فراغت شامل فرصت های فراغتی شهری، شهر و فناوری شامل تکنولوژی و فناوری های نوین و همچنین شهر و شهروندی شامل اینکه یک شهروند چه مسئولیت، حقوق و مطالباتی می‌تواند داشته باشد، در راستای ایجاد فرصت بهره گیری از ایده ها و خلاقیت کودکان و نوجوانان در فعالیت های شهری برگزار شد.

این کودکان با ارتباط خود در محله و مدارس به عنوان سفیران شهرآموز به کودکان دیگر آموزش داده و نیاز ها و مطالبات محله خود را با هدف رفع آن منعکس کنند.

شهرآموز علاوه بر دو بازوی اصلی که شامل یادگیری مهارت و یادگیری مفاهیم است، دارای دو بازوی فرعی ابزار و فضا هاست. در مدرسه تابستانه شهروندی سعی شد کار تیمی، مهارت آموزی، تفکر انتقادی و ارتقای سواد رسانه ای با استفاده از ابزار موسیقی، تئاتر، بازی و گردشگری و استفاده از فضاها و مکان های شهری در قالب بازی و نه آموزش کلامی یاد داده شود.

در کنار این مفاهیم آموزش مهارت های کار تیمی، تفکر انتقادی، مطالبه گری و سواد رسانه ای در خلال برنامه ها با نوجوانان تمرین شد.

شرکت کنندگان در این طرح در پایان دوره با برگزاری کارگاه آینده پژوهی و تعیین نیازها برای رسیدن به شهری بهتر،  با حضور در جلسه صحن علنی شورای شهر یزد مطالبات خود را از شهردار و اعضای شورای شهر بیان کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی