English

قوانین تصویب شده مجلس نباید بعدها باعث افسوس شوند

یکی از مراجع تقلید گفت: قوانین تصویب شده مجلس نباید بعدها باعث افسوس شوند.

قوانین تصویب شده مجلس نباید بعدها باعث افسوس شوند

 به گزارش خبرگزاری موج قم، آیت الله علوی گرگانی از مراجع عظام تقلید در دیدار با رئیس و کارکنان مرکز تحقیقات اسلامی مجلس خاطرنشان کرد: امید است بتوانیم با کمک  مرکز تحقیقات اسلامی مجلس، احکام محکم و مستحکم اسلامی را پیدا و قوانین را با آنها منطبق کنیم، مجلس جمهوری اسلامی باید تمام جهاتش را رعایت کند و قانونی در مجلس تصویب نشود که موجب ضربه به اسلام و مسلمین شود.

وی بیان داشت: نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، شایسته است حرکات و سکنات شان نمونه باشد، به گونه ای که دیگران مجلس‌داری را از نظام جمهوری اسلامی یاد بگیرند.

آیت الله علوی گرگانی در بخش دیگری از سخنان خود یادآورشد: نمایندگان محترم مجلس باید بدانند که گاهی اگر ایرادی پیش می‌آید مواظب باشید که این ایراد، ایراد شخصی نیست، ایراد شخصیتی است، ایراد شخصیتی بالاتر از ایراد شخصی است، به بنده جسارتی بشود مشکلی نیست اما اگر به شخصیتی در اسلام کم‌لطفی بشود خیلی مهم است، ضربه به اسلام می‌زند، مجلس یک حالت این چنینی دارد.

وی خطاب به نمایندگان محترم مجلس گفت: مجلس خیلی مهم است، یکسری نواقصی است که من نمی‌خواهم بیان کنم، این نقاط ضعف را یکی پس از دیگری با درایت بردارید که فردا از این مجلس بتوانیم حداکثر استفاده را ببریم.

این مرجع تقلید بیان داشت: از جمله مطالبی که جز شئون مجلس است و انتظار است به دست شما بزرگواران حل شود آن است که در امر تقنین جنبه رعایت آموزه های شارع مقدس را از نظر متن آیات قرآنی و روایات اهل بیت عصمت وطهارت(ع) بیشتر دقت کنید، گاهی اوقات، مطالبی در مجلس بحث می‌شود که زیبنده و شایسته مجلس انقلابی و اسلامی نیست، در حالی که آنچه که باید انجام بگیرد، نیست و ما انتظار این صحبت‌ها را در آنجا نداریم، به عزیزان گفتیم نگذارید در مجلس این حرفهای دون شان مجلس پیش بیاید، مواظبت کنید که خدای ناخواسته‌ گوشه‌ای در این مجلس اشکال پیدا نشود.

وی خطاب به کارگزاران مجلس شورای اسلامی گفت: امیدوارم مراقب باشید خدای ناکرده، قانونی در مجلس  مطرح نشود که بعداً پشیمانی بیاورد و افسوس بخوریم که کاش این قانون در مجلس مطرح نشده بود.

آیت الله علوی گرگانی خطاب به مسئولان مرکز تحقیقات اسلامی مجلس گفت: اجازه دهید هر جا نقطه ضعفی بود، به شما تذکر بدهیم، هر جا مشکلی بود با ما در میان بگذارید که ما کمکی در کار کرده باشیم. اجازه بدهید ما از این مرحله به بعد تذکراتی در این رابطه به شما تقدیم کنیم و شما در جلساتی که دارید با هم مذاکره می‌کنید، ما هم نظرات خود را بیان می کنیم.

وی ادامه داد: نمی‌خواهم بگویم آنچه ما می گوییم درست است همین که با هم در صحت و سُقم مسئله مذاکره کنیم مفید است، این مذاکره برای ما هم اثرگذار است که متوجه شویم در مجلس چه قانونی تصویب می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر مهدی رجایی نیا رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس نیز در این دیدار گزارشی از فعالیت های مرکز را بیان کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی