English

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران:

ساری ۲۰۲۲ فرصتی برای ساماندهی گردشگری مازندران با مدیریتی جامع است

​مدیرکل میراث‌فرهنگی مازندران گفت: ساری 2022 یک فرصت برای مازندران محسوب می‌شود تا گردشگری را در این استان با مدیرتی جامع ساماندهی کند.

ساری 2022 فرصتی برای ساماندهی گردشگری مازندران با مدیریتی جامع است

به گزارش خبرگزاری موج مازندران سیف‌الله فرزانه در نشست هم‌اندیشی رویداد 2022 با بیان این که این دستگاه مشکلات متعددی دارد، اظهار داشت: یکی از موانع پیشروی ما برای اجرای برنامه‌های مدنظر وجود موانع اداری متعدد است که با تعامل بین دستگاه‌ها قابل‌حل است.

وی ادامه داد: برای باغ جهانی عباس‌آباد با مشکل مدیریت یکپارچه مواجه هستیم، برای جنگل‌های هیرکانی که شش لکه آن در مازندران است درخواست داریم که با توجه طولانی بودن مسیر دو پایگاه میراثی در استان ایجاد شود و جزیره میانکاله به‌عنوان یک جاذبه مهم گردشگری در اختیار محیط‌زیست است و هیچ کاری برای گردشگری انجام نمی‌شود و راه‌آهن شمال هم که ثبت جهانی شد نیز جاذبه‌ای است که کاری برای آن انجام نمی‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: ما در هر حوزه‌ای اعم از میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چالش‌های متعددی داریم که مانع اجرای برنامه‌های مدنظر می‌شود که برای نمونه در بخش یگان حفاظت میراث‌فرهنگی با بیش از یک‌صد پرسنل حتی یک ساختمان هم در استان نداریم و برای تجهیزات لجستیکی و ماشین‌آلات این نیروها با مشکلات جدی مواجه هستیم و مهم‌تر این که بر خلاف نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و حفاظت محیط‌زیست به‌عنوان ضابط قضایی محسوب نمی‌شوند.

وی افزود: با وجود ظرفیت‌های گران‌بهایی که در استان داریم و میل سرمایه‌گذاران برای فعالیت در این استان، در موضوع صدور موافقت اصولی می‌بینیم سرمایه‌گذار سرگردان است چون هم باید به ما مراجعه کند و هم به چند دستگاه دیگر در نهایت هم کارش انجام نمی‌شود.

فرزانه خواستار تدوین و تصویب طرح جامع گردشگری مازندران شد و گفت: ساری 2022 یک فرصت برای ما محسوب می‌شود که گردشگری را در این استان با مدیریت جامع  ساماندهی کنیم.

وی بیان داشت: مازندران تنها استانی است که مرکزش موزه ندارد و از معدود استان‌هایی هستیم که پرواز خارجی نداریم و همین امر باعث خروج چمدانی تولیدات هنرمندان صنایع‌دستی مازندران می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه