English

مدیر فرهنگسرای رسانه اصفهان خبر داد:

برگزاری دوره آموزشی " سهم ویراستاری و درست نویسی در رسانه ها"

مدیر فرهنگسرای رسانه اصفهان از برگزاری دوره آموزشی " سهم ویراستاری و درست نویسی در رسانه ها" خبر داد.

برگزاری دوره آموزشی " سهم ویراستاری و درست نویسی در رسانه ها"

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، فاطمه شفیعی بیان کرد: دوره آموزشی " سهم ویراستاری و درست نویسی در رسانه ها" به همت فرهنگسرای رسانه  و مرکز آفرینش های ادبی قلمستان وابسته به سازمان فرهنگی هنری اجتماعی ورزشی شهرداری  و با همکاری انجمن صنفی روزنامه نگاران استان اصفهان   با تدریس میلاد شمعی  برگزار می شود.

وی اضافه کرد: ویراستاری دارای ابعاد مختلفی است و متنی که نوشته می‌شود نیازمند اصلاحات در حوزه‌های مختلفی  از جمله ،نکات دستوری و قواعد؛ علائم نگارشی و املا؛ ویرایش محتوا؛ صحت و درستی حقایق موجود در متن؛ نظم و آراستگی متن و.... دارد.

این مقام مسئول در ادامه تصریح کرد: هدف اصلی ویراستاری این است که اجازه ندهیم هیچ‌گونه غلط املایی، انشایی و محتوایی در  متن ها به ویژه متون و اخباری که در رسانه ها منتشر می شود وجود داشته باشد که در این دوره آموزشی به همه این مباحث پرداخته می شود .

فاطمه شفیعی ادامه داد: همه متون پس از تهیه به ویراستاری نیاز دارند و دانستن  ویراستاری از  موارد مهمی است که تولید کنندگان محتوا در رسانه ها  و خبرنگاران باید بدانند.

مدیر فرهنگسرای رسانه اصفهان گفت: این دوره آموزشی روزهای 20 و 27 آبان ماه، 4 و 11 آذر ماه در محل سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی برگزار می شود ؛ علاقمندان جهت ثبت نام می توانند، از طریق تماس با فرهنگسرای رسانه 35544096 و یا وات ساپ آموزشی فرهنگسرا  09130916727 ثبت نام  نمایند .

به گزارش موج؛ برای این دوره آموزشی گواهی معتبر صادر می گردد اولویت ثبت نام با خبرنگاران و نویسندگان می باشد.

گفتنی است؛ دکتر میلاد شمعی مدرس دانشگاه  و نویسنده کتاب "راهنمای جامع درست نویسی و ویراستاری" می باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه