English

برگزاری مراسم اربعین ارتحال علامه حسن زاده آملی در قم

مراسم اربعین ارتحال علامه حسن زاده آملی در قم برگزار شد.

برگزاری مراسم اربعین ارتحال علامه حسن زاده آملی در قم

به گزارش خبرگزاری موج قم، آیت الله رضا استادی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم در این مراسم که با حضور آیات علوی گرگانی و جوادی آملی، استاندار قم و جمعی از طلاب و فضلای حوزه های علمیه و اقشار مختلف مردم از شهرهای قم و آمل ترتیب یافت، بر ضرورت اخلاص در کار و عمل برای رسیدن به رشد و کمال تأکید کرد.

وی با بیان اینکه هرچه انسان جایگاه بالای علمی داشته باشد، اما اگر تحصیل و تعلیم او برای رضای خدا نباشد، هیچ بهره و فایده ای نخواهد داشت، خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم بزرگ باشیم، باید عوامل بزرگی را از اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بیاموزیم.

وی با اشاره به اخلاص کم نظیر مرحوم علامه حسن زاده آملی و توجه ایشان به مسائل معنوی، تصریح کرد: کسی که در کار و عمل خویش اخلاص داشته‌ باشد، مراسم بزرگداشت او پیش از زمین، در ملکوت اعلی خواهد بود.

استاد برجسته حوزه علمیه قم همت و تلاش را از دیگر پایه های ترقی و تعالی انسان دانست و گفت: انسان هرچقدر هم مؤمن و مخلص باشد، اما با سستی و کاهلی نمی‌تواند برای دین خدا و جامعه مفید و مؤثر باشد، از این رو طلاب و فضلا باید برای تجهیز خود به علم و عمل بسیار تلاش کنند.

وی با بیان اینکه علامه حسن زاده آملی در تحصیل و تعلیم علوم مختلف دینی و حوزوی، بسیار پرتلاش بود و برای طلاب جوان الگویی بی نظیر است، گفت: برخی طلاب و فضلای حوزه خیلی زود خود را از استاد و تحصیل بی نیاز می دانند، در حالی که این اشتباه است.

استادی در پایان با اشاره به جایگاه برجسته علما و مراجع عظام تقلید، مجاهدت ایشان برای رشد و تعالی جامعه ایمانی را مورد توجه قرار داد و گفت: همه ما باید قدردان علمای بزرگ دینی باشیم و نباید کسی در سایه نقد، نسبت به ساحت علما جسارت و بی ادبی کند.

علامه حسن زاده آملی روز شنبه سوم مهرماه ۱۴۰۰ و در ۹۳ سالگی، پس از طی یک دوره سخت بیماری دیده از جهان فروبست و پیکر ایشان پس از اقامه نماز توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی و تشییع باشکوه در شهر آمل، در روستای زادگاهش به خاک سپرده شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه